הקרב על ה-7: זה הפתרון היצירתי שנתניהו הציע לסמוטריץ’ ובן גביר

על פי ההצעה שרקם נתניהו, במקום השביעי והשנוי במחלוקת תוצב חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מימינה • הצעת הפשרה הזו  מאותת גם על מצוקת השריונים של נתניהו ברשימת הליכוד
אריה ריבקינד
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 12:25

המשבר בין בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר מאיים על ‘גוש נתניהו’,  החושש כי השניים ירוצו לבד – ואחד מהם לא יעבור את אחוז החסימה.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

בשל כך,  בנימין נתניהו ניסה לגשר בין השניים על ידי הצעה שתפתור את המחלוקת לגבי המקום השביעי – מקום שסמוטריץ’ דורש נציג בשותפות, לעומת בן גביר שרוצה נציג מטעמו – והציע פתרון יצירתי.

על פי ההצעה שרקם נתניהו – עליה דווח היום יובל שגב ב’גלי צה”ל’, במקום השביעי תוצב חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מימינה וצפויה לקבל שיריון ברשימת הליכוד – שתהיה “מועמדת הפשרה למקום 7”.

לפי שגב, מבחינת בן גביר אין על מה לדבר והוא ממשיך לבקש חלוקה שוויונית של הרשימה. אצל סמוטריץ לא מתייחסים למו”מ – שלא באמת קיים כבר קרוב לשבועיים.

שגב מעיר, כי הצעת הפשרה הזו  מאותת כנראה גם על מצוקת השריונים של נתניהו ברשימת הליכוד.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית התראיין הבוקר אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לפלונטר מול איתמר בן גביר, והקושי להגיע להסכם לריצה משותפת של שתי המפלגות.

“לצערי כרגע זה לא נראה שיש רצון בצד השני, אז כך שזה לא ממש תלוי רק במה שאנחנו רוצים”.

רוטמן ציין, כי “בן גביר היה חלק בלתי נפרד מהסיעה שלנו. אנחנו פעלנו כסיעה מאוחדת ומשותפת, הציבור ראה את זה, הוא אהב את זה, הוא מבקש מאיתנו את האחדות הזאת ולכן אנחנו עושים הכול כדי שהריצה המשותפת הזאת תהיה”.

רוטמן סיפר על הפריימריז הקרבים ב’ציונות הדתית’: “אנחנו מתמודדים בפריימריז, זה האירוע בעיקר. הם יתקיימו בעוד שבוע ויום, פתיחת שורות בהחלט מרשימה, קצת יותר מ־24 אלף מתפקדים והחגיגה הדמוקרטית בעיצומה”.

לשאלה, לאיזה מקום הוא חותר, ענה רוטמן שהוא משתדל לקבל את החלטת הבוחר: “יש פה מבחינתי התמודדות על כך שהציבור יביע את אמונו בנו, בחברי הכנסת, בעיקר אגב בחברי הכנסת המכהנים שכנבחרת עבדו. לצערנו, לא הייתה פה ממשלה מתפקדת, ממשלת ימין כמו שרצינו עם ארבע שנים של פעילות, עם תפקידים, עם משרדים שאפשר לבוא ולהעריך את הפעילות של כל אחד מחברי הכנסת המכהנים, אבל כנבחרת בוודאי עבדנו”.

הוא נשאל גם על המצב של מפלגתו בסקרים. אמש פורסם בחדשות 12, כי אם ‘הציונות הדתית’ תרוץ לבד, סמוטריץ’ יישאר עם חמישה מנדטים, בן גביר עם שמונה, אבל אז נתניהו יישלם על כך בשלושה מנדטים.

האם הם בכל זאת ירוצו ביחד או לבד כדי להציל את הגוש – על כך ענה שההחלטה לא נתונה בידיו: “ההחלטות האלה מתקבלות על ידי בצלאל סמוטריץ’ ועל ידי איתמר בן גביר. אני אינני עוסק בכך ויש לנו עוד המון זמן עד הבחירות ועד מועד סגירת הרשימות. האיחוד בין איזנקוט, גנץ, סער ומתן כהנא זו בעיניי תופעה שצריכה להטריד אותנו הרבה יותר, כי אלה מותם של הערכים בדמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות