צה”ל השמיד מנהרת טרור בעומק עשרות מטר שחדרה לישראל • צפו

הושמדה מנהרה התקפית בעלת שתי הסתעפויות, אשר חצתה לשטח ישראל - אך לא חצתה את מרחב המכשול הביטחוני החדש • "סיכול המנהרה מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס"
חיים טוויל
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 12:04

כוחות צה”ל סיכלו  מנהרת טרור, בעלת שתי הסתעפויות של ארגון הטרור חמאס, אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

המנהרה נחפרה בעומק עשרות מטרים מתחת לאדמה מהעיר עזה לכיוון מוצב פגה, והיתה אמורה להגיע ככל הנראה עד לקיבוץ עלומים.

התוואי לא חצה את המכשול הביטחוני החדש, אשר בנייתו הושלמה לפני כשנה ומהווה מרכיב ביטחוני חשוב בשמירה על ההגנה בגזרה – ועל כן המנהרה לא היוותה איום לישובים בעוטף עזה.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן באוגדת עזה.

“צה”ל פועל באופן סמוי וגלוי מול ארגוני הטרור ברצועת עזה והוא לא יאפשר כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע”,  נאמר בהודעת דובר צה”ל. “צה״ל ערוך למגוון רחב של תרחישים למול רצועת עזה, בסיומו של מבצע עלות השחר”.

מפקד אוגדת עזה היוצא, תת-אלוף נמרוד אלוני: “בשבועות האחרונים פועלים כוחות אוגדת עזה במרחב החטיבה הצפונית לסיכולה של מנהרת טרור של ארגון החמאס. מדובר במנהרה התקפית בעלת שתי הסתעפויות, אשר חצתה לשטח ישראל אך לא חצתה את מרחב המכשול הביטחוני החדש, ועל כן לא היוותה באף שלב סיכון לתושבי ישראל.

“מדובר בתוואי מנהור שהותקף במהלך מבצע ‘שומר החומות’, הודות לאינדיקציות שהתקבלו במכשול החדש על הימצאותו במרחב. בתקופה האחרונה, זיהינו מאמצים לשיקום תוואי המנהור הישן, ולאחר ביצוע חקר איתרנו את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות.

“סיכול המנהרה מצטרף לשורה ארוכה של מבצעים גלויים וחשאיים אשר הובילו לפגיעה קשה בפרוייקט מנהרות הפשיטה של חמאס ואנחנו נוסיף לרדוף אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות