נחשף: המכתב של הנשיא טראמפ שאישר לביבי להחיל ריבונות ביו”ש

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אישר לבנימין נתניהו לספח חלקים מיהודה ושומרון ולהחיל עליהם ריבונות ישראלית - אם תוקם מדינה פלסטינית בשטח שיישאר • כך נחשף במכתב שנחשף לראשונה ב"ג'רוזלם פוסט"
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 00:57

נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ אישר לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לספח חלקים מיהודה ושומרון. כך עולה ממכתב ששלח טראמפ לנתניהו ונחשף על ידי להב חרקוב בג’רוזלם פוסט.

במכתב, בן שלושה עמודים, שנכתב ב-26 לינואר 2020, יומיים לפני שטראמפ הציג את חזון השלום שלו בבית הלבן, ציין הנשיא כי ישראל תוכל להחיל ריבונות על חלקים ביהודה ושומרון שפורטו בתוכנית המאה – אם נתניהו יסכים להקים מדינה פלסטינית בשטח שעליו לא יוחל ריבונות.

“בתמורה לכך שישראל תיישם מדיניות זו”, כתב נשיא ארה”ב, “ארה”ב תכיר בריבונות ישראלית באותם אזורים ביהודה ושומרון שנמצאים במפות שהגדרנו”.

המכתב לא קבע לוח זמנים להכרה בריבונות.

המכתב מעמיד בספק את הגירסה שכתב חתנו של טראמפ ג’ארד קושנר בספרו החדש.

קושנר טען, כי שגריר ארה”ב לשעבר בישראל דיוויד פרידמן הלך מאחורי גבו ושל הנשיא ו”הבטיח לביבי שהוא יגרום לבית הלבן לתמוך בסיפוח באופן מיידי יותר, למרות שלא עידכן במהלך אף אחד”.

מקור בכיר שכיהן בעבר בממשל טראמפ ציין, כי המכתב “היה חלק מרכזי בחזון השלום ולכולנו היה ברור שהריבונות היא מרכיב חיוני להצלחת תוכנית המאה”.

הוא ציין, כי גם בהשקת התוכנית נאמרו דברים שסותרים את גרסת קושנר.

טראמפ אמר בנאומו: “ארצות הברית תכיר בריבונות ישראלית על השטח שאמור להיות חלק ממדינת ישראל על פי החזון שלנו”. הוא הוסיף כי “ישראל וארה”ב יעבדו יחד כדי להמיר את המפה הרעיונית למפה מפורטת שתהיה נכונה יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות