זירה בלי מצלמות, התחבא בארגז משאית: פרטים חדשים מהפיגוע

המחבל אמיר סידאווי, תושב סילוואן, מכיר היטב את אזור הפיגוע ובחר בכוונה במקום שבו אין מצלמות אבטחה • אחרי שירה, עלה בהיחבא על ארגז משאית ונסע איתה עד בית וגן • הערכה: למחבל היה מעצור בנשק ולכן נמלט מהזירה
חיים טוויל
י"ח אב התשפ"ב / 15.08.2022 00:44

כיממה אחרי פיגוע הירי בעיר העתיקה, מתברר מדוע בחר המחבל אמיר סידאווי, תושב סילוואן, לבצע את הפיגוע דווקא בתחנת האוטובוס שבה פתח בירי.

לפי דיווח בחדשות 12, המחבל הכיר היטב את אזור העיר העתיקה וידע שבתחנת האוטובוס ברחוב מעלה השלום אין מצלמות אבטחה – ולכן המשטרה לא תוכל לעקוב אחריו.

ואכן, למשטרת ישראל אין תיעוד מהפיגוע.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במערכת הביטחון מעריכים כי למחבל היה מעצור בנשק במהלך הפיגוע ולכן הוא נמלט מהזירה.

וכך, מיד לאחר הירי בשתי הזירות, המחבל נמלט אל בית העלמין בסילוואן, שם השאיר את הטלפון הנייד שלו, או שמא הוא נפל לו. משם הוא  פנה לאחת המשפחות וביקש סיוע – אך נענה בסירוב.

לפי חדשות 12, בשלב הזה הבחין המחבל במשאית שעולה מסילוואן לכיוון היציאה. הוא זינק והסתתר בארגז המשאית, שהסיעה אותו עד לאזור בית וגן. בדרך הוא הבחין בכוחות הגדולים שהתפרסו בכל ירושלים כדי לתפוס אותו.

זו כנראה הסיבה שהוא החליט להסגיר את עצמו, עלה על מונית ונסע אל תחנת המשטרה ‘מוריה’. לטענתו, הוא ביצע את הפיגוע על רקע “משבר אישי”.

מעצרו של המחבל הוארך ב-9 ימים, עד ליום שני בשבוע הבא.

גם מעצרו של קרוב משפחתו שחשוד במעורבות באירוע הוארך ביומיים. משפחתו של המחבל העידה בחקירה: לא ידענו על כוונותיו לבצע את הפיגוע. הוא בן אדם נורמטיבי אין לו קשר לאף ארגון טרור.

מחקירה ראשונית של שב”כ והמשטרה עלה, כי לא פעל מטעם ארגון טרור כלשהו או גורם אחר, וביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים. בנוסף, לא נמצאו עדויות כי עבר הקצנה דתית.

לסידאווי אין רקע ביטחוני, אך הוא הורשע בעבירות אלימות חמורות, אחרי שהשתתף בקטטה בין שתי משפחות, בעקבותיה נרצח אחד מבין המשפחה היריבה. הוא נידון ל-8 שנות מאסר, אותם היה אמור לרצות עד חודש אוגוסט 2023, אולם הגיש בקשה לקיצור עונשו בשליש. המשטרה התנגדה לשחרור המוקדם בטענה שמדובר באסיר מסוכן, שביצע מעשים חמורים, ובגלל שהסכסוך בין המשפחות טרם נפתר – אבל ועדת השחרורים אישרה את בקשתו. בעקבות כך הוחלט לשחררו אחרי 5 שנים בלבד בכלא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות