גדי איזנקוט מחזק את ‘המחנה הממלכתי’, אבל ‘גוש נתניהו’ עם 61

סקר 'דיירקט פולס' עבור חדשות 14 מצביע על יציבות במפת הגושים: למרות הצטרפותו של גדי איזנקוט לבני גנץ וסער, רוב המפלגות שומרות על כוחן • לפיד מאבד מנדט • 'הרוח הציונית' של שקד-הנדל לא עוברת את אחוז החסימה ואף מאבדת מכוחה - 1.8% לעומת 2.2% בסקר הקודם
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ב / 14.08.2022 20:34

79 יום לבחירות לכנסת ה-25: כשברקע תוצאות הפריימריז בליכוד והקמת ‘המחנה הממלכתי’ על ידי גנץ-סער-איזנקוט  – סקר מנדטים של מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (ראשון)  בערוץ 14 קובע כי ‘גוש נתניהו’ ממשיך לשמור על יציבות ומשיג 61 מנדטים, זה הסקר הרביעי ברציפות.

הצטרפותו של גדי איזנקוט לבני גנץ ולגדעון סער, כמעט ולא שינתה את החלוקה למנדטים: הליכוד בראשות בנימין נתניהו נשארת עם 34 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד נחלשת במנדט, יתכן בשל כניסתו של איזנקוט לחיים הפוליטיים – ועומדת על 22 מנדטים.

מפלגת ‘המחנה הממלכתי’ בראשות גנץ, לאחר הצטרפותו של הרמטכ”ל לשעבר לא מתחזקת דרמטית, עולה במנדט אחד מהסקר הקודם – ועומדת על 13 מנדטים בלבד.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ שומרת על כוחה ועומדת על 11 מנדטים. ש”ס גם היא נשארת עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 והעבודה גם היא נשארת במקום עם 5 מנדטים.

ככלל – אין שינוי משמעותי במעמד המפלגות: ישראל ביתנו בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן נשארת גם היא עם 5 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 5 ורע”מ גם היא עם 5 מנדטים.

מרצ, שכרגע עוד לא ידוע האם יעמדו בראשה יאיר גולן או זהבה גלאון נשארת עם 4 מנדטים. הרוח הציונית בראשות איילת שקד עדיין לא עוברת את אחוז החסימה ואף מאבדת מכוחה – 1.8% לעומת 2.2% בסקר הקודם.

החלוקה לגושים: ‘גוש נתניהו’ עם 61 מנדטים,  גוש המרכז-שמאל יחד עם המשותפת עם 59 מנדטים בלבד.

בשאלה על מידת ההתאמה לראשות הממשלה בין המועמדים הרלוונטיים: 48% מהנשאלים השיבו כי מבחינתם המועמד המתאים ביותר לכהן בתפקיד הוא בנימין נתניהו. 26% בלבד ענו כי מבחינתם מדובר ביאיר לפיד. בנוגע לבני גנץ – 16% השיבו כי הוא המועמד המועדף עליהם. 7% מהנשאלים טרם החליטו.

הסקר של עכשיו 14 נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון, בשיתוף דיירקט פולס.

הסקר בוצע היום (ראשון) 14.8.22 בקרב 980 משתתפים בוגרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות