פעל לבד: הוארך מעצר המחבל שביצע את הפיגוע בעיר העתיקה

המחבל אמיר סידאווי, תושב מזרח ירושלים, הורשע בעבירות אלימות חמורות אחרי שהשתתף בקטטה בין שתי משפחות, בה נרצח אחד מבין המשפחה היריבה• מאסרו קוצר בשליש למרות התנגדות של המשטרה • בחקירתו טען המחבל: ביצעתי את הפיגוע על רקע "משבר אישי"
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ב / 14.08.2022 18:12

הפיגוע בעיר העתיקה:  בית המשפט בירושלים האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של המחבל אמיר אלסידאווי, בן 25 תושב מזרח ירושלים – שביצע הלילה פיגוע ירי בעיר העתיקה.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

בחקירתו טען המחבל כי ביצע את הפיגוע על רקע “משבר אישי”.

מחקירה ראשונית של שב”כ והמשטרה עלה, כי לא פעל מטעם ארגון טרור כלשהו או גורם אחר, וכי ביצע את הפיגוע ללא מעורבים או מודעים נוספים. בנוסף, לא נמצאו עדויות כי עבר הקצנה דתית.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי לאלסידאווי אין רקע ביטחוני קודם, אבל הוא הורשע בעבירות אלימות חמורות, אחרי שהשתתף בקטטה בין שתי משפחות, בה נרצח אחד מבין המשפחה היריבה.

הוא נשפט למאסר עד חודש אוגוסט 2023. אולם, הוא הגיש בקשה לקיצור עונשו בשליש, ולמרות שהמשטרה התנגדה לשחרור המוקדם כי סברה שמדובר באסיר מסוכן, שביצע מעשים חמורים, והסכסוך בין המשפחות טרם נפתר – ועדת השחרורים אישרה את בקשתו.

בהחלטת השחרור כתבה הוועדה: “האסיר השתתף בקבוצה כלל-אגפית של ‘שליטה בכעסים’. מתחילת הטיפול במחלקה התרשמו גורמי הטיפול מאסיר חיובי המעוניין בשינוי. האסיר מודה בביצוע העבירות, מביע חרטה כנה, ומקבל אחריות על חלקו באירוע.

“מדובר באסיר צעיר שעבר תהליך משמעותי בין כותלי הכלא ובעצם מיצה את האפשרויות הטיפוליות המוצעות לו בכלא. לפיכך המשך שהותו בכלא לא זו בלבד שלא תתרום להמשך תהליך השיקום, אלא שחלילה יכולה לגרום לרגרסיה בהתנהגותו”.

מיד אחר הפיגוע כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל שנמלט מזירת הפיגוע.

זהותו של המחבל הייתה ידועה לשב”כ ולמשטרה, שכן בסריקות באזור מצאו כוחות הביטחון את רכבו של המחבל שעמו  הגיע לזירה – והם הפעילו עליו נוהל של סיר לחץ: שלחו צוותים לבתים של בני המשפחה של אחותו ואחיו. ככל הנראה זה מה שהניע אותו להסגיר את עצמו.

הוא הגיע לתחנת המשטרה מוריה שבמערב העיר במונית, כשעמו האקדח באמצעותו ירה לעבר האוטובוס ליד הכותל.

שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל אמיר סידאווי, סיפר בריאיון ליותם זמרי ודרור קאפח ברדיו ‘גלי ישראל’ סיפר: “אספתי את המחבל איפה שנמצאים המגרשים של בית״ר, עצר אותי ברחוב, שאל אם אני פנוי, דיבר עברית טוב ויפה, עלה לרכב.

“שמתי לב שהוא קצת מפוחד, אני מוריד אותו במשטרה ופתאום אחרי שנסעתי 400 מטר, ניידות אחרי. השוטר אומר לי: ׳אלוקים אוהב אותך׳, אני מסתובב אחורה ורואה את האקדח עם הכדורים במושב האחורי. הייתי יכול לקבל כדור בראש. קרה לי נס”.

בראיון לאסתי פרז ברשת ב’ אמר נהג המונית: “הוא יצא מאתר עבודה ושאל אם אני פנוי לנסיעה כי הבוס שלו הרביץ לו. קצין המשטרה אמר לי: ניצלת בנס, יש לך אקדח וסכין באוטו, לא ראית? האקדח היה טעון ב-2 כדורים”.

בפיגוע נפצעו שמונה בני אדם, מהם שניים במצב קשה – אישה בהיריון בת 38 וגבר בשנות ה-40 לחייו. האישה יולדה, ובבית החולים שערי צדק עדכנו כי היא נותחה והועברה לטיפול נמרץ כשמצבה יציב. הפג מטופל בטיפול נמרץ יילודים בפגיה, לאחר שהתאושש מעט, אך מצבו עדיין קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות