בנט סירב להטיל וטו – ומינוי מזוז ליו”ר הוועדה למינוי בכירים אושר

איילת שקד ביקשה מרה"מ החליפי למנוע את מינוי איש השמאל, השופט בדימוס - אך נתקלה בסירוב • הממשלה אישרה את המינוי ל-8 שנים על אף שמדובר בממשלת מעבר
אריה ריבקינד
י"ז אב התשפ"ב / 14.08.2022 13:54

שרת הפנים איילת שקד ביקשה היום (ראשון) מרה”מ החליפי נפתלי בנט להטיל וטו על מינויו של מני מזוז ליו”ר הוועדה למינוי בכירים – אך בנט סירב לבקשתה.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

בפנייתה כתבה שקד לבנט: “על אף הצורך בוועדה זו לצורך מינוי רמטכ”ל, יש למנות יו”ר המוסכם על כל חברי הגוש”.

בנט הסביר בישיבת הממשלה מדוע סירב להטיל וטו, אך לא הסביר מדוע שלא ימונה יו”ר מוסכם: “זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ”ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה, לכן לא אטיל וטו. מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חיזבאללה וכריש, מב”ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה.

“אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. יש שני מועמדים, שניהם מצוינים. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה”.

בעקבות כך, ממשלה אישרה היום את מינויו של שופט ביהמ”ש העליון בדימוס מני מזוז, ליו”ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, לתקופת כהונה אחת שאורכה 8 שנים.

המינוי בוצע על אף שמדובר בממשלת מעבר שאמורה לנהוג באיפוק, וככלל להימנע ממינויים שלהם השפעה על עבודת הממשלות שיבואו אחריה.

ח”כ אמיר אוחנה הגיב מוקדם יותר על מינוי מני מזוז: “מינוי מושחת של ממשלה מושחתת. ממנים את השופט הכי חסר אמינות וחסר יושרה שכיהן אי פעם בבית המשפט העליון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות