נהג המונית שהסיע המחבל: “יכולתי לקבל כדור בראש. קרה לי נס”

שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל אל תחנת המשטרה, מבלי שידע במי מדובר, מספר: "עצר אותי ברחוב, שאל אם אני פנוי, דיבר עברית טוב ויפה • אני מוריד אותו במשטרה ופתאום אחרי שנסעתי 400 מטר, ניידות אחרי. אני מסתובב אחורה ורואה את האקדח עם הכדורים במושב האחורי"
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ב / 14.08.2022 11:53

שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל אמיר סידאווי, ערבי ישראלי כבן 26, לתחנת המשטרה מוריה שבמערב העיר, מבלי שידע כי מדובר במחבל שביצע את הפיגוע אמש בעיר העתיקה, סיפר היום (ראשון) מה חש כשנודע לו את מי הסיע ברכבו.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

בריאיון ליותם זמרי ודרור קאפח ברדיו ‘גלי ישראל’ סיפר: “אספתי את המחבל איפה שנמצאים המגרשים של בית״ר, עצר אותי ברחוב, שאל אם אני פנוי, דיבר עברית טוב ויפה, עלה לרכב.

“שמתי לב שהוא קצת מפוחד, אני מוריד אותו במשטרה ופתאום אחרי שנסעתי 400 מטר, ניידות אחרי. השוטר אומר לי: ׳אלוקים אוהב אותך׳, אני מסתובב אחורה ורואה את האקדח עם הכדורים במושב האחורי. הייתי יכול לקבל כדור בראש. קרה לי נס”.

בראיון לאסתי פרז ברשת ב’ אמר נהג המונית: “הוא יצא מאתר עבודה ושאל אם אני פנוי לנסיעה כי הבוס שלו הרביץ לו. קצין המשטרה אמר לי: ניצלת בנס, יש לך אקדח וסכין באוטו, לא ראית? האקדח היה טעון ב-2 כדורים”.

שמונה בני אדם נפצעו הלילה, שניים מהם באורח קשה, בפיגוע הירי שבוצע לעבר אוטובוס בקו 3 בין שער האשפות לקבר דוד ובזירה נוספת סמוך לכותל המערבי.

כוחות הביטחון החלו מיד במצוד אחר המחבל שנמלט מזירת הפיגוע.

זהותו של המחבל הייתה ידועה לשב”כ ולמשטרה, והם הפעילו עליו נוהל של סיר לחץ: שלחו צוותים לבתים של בני המשפחה של אחותו ואחיו. ככל הנראה זה מה שהניע אותו להסגיר את עצמו.

הוא השאיר את האקדח במונית, וההערכה היא שהוא ככל הנראה פעל על דעת עצמו ולא נשלח על ידי ארגון טרור.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, למחבל אין רקע ביטחוני קודם, אך הוא בעל עבר פלילי ואף ישב בכלא על עבירות פליליות.

לדברי גורם במשטרה, הוא היה אמור להיות במאסר עד אוגוסט 2023, אבל ועדת השחרורים אישרה לקצר את מעצרו בשליש. זאת, למרות התנגדות המשטרה, שאף התנגדה לאפשרות שיהיה במעצר בית מלא עם איזוק אלקטרוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות