מנחם, חסיד חב”ד מברוקלין: “הכדור חדר דרך הגב שלי, ואז ראיתי דם”

מנחם, שנפצע בפיגוע, הגיע לישראל משכונת קראון הייטב: "לא האמנתי שזה יקרה לי" • אבא של שני פצועים בפיגוע: "פגע בהם קליע ועבר דרך הגוף שלהם. הבן שלי תוך כדי עזר לפצוע אחר" אברהם, אחד הפצועים: "ראיתי אדם עומד עם אקדח, ממוקד מול הדלת הקדמית - וברחתי"
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ב / 14.08.2022 10:11

הפיגוע בעיר העתיקה: המחבל אמיר סידאווי, תושב מזרח ירושלים בן 26,  פתח הלילה (ראשון) באש  לעבר אוטובוס  קו 3 שיצא מהכותל המערבי סמוך לקבר דוד ברחוב מעלה השלום בעיר העתיקה, ועל שני כלי רכב בכניסה לחניון הקבר.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

כוחות גדולים של משטרה ניהלו מצוד אחר המחבל שנמלט – והוא נעצר לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה.

8 בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם שניים במצב קשה – אחת מהן היא אישה בהיריון בת 35, שעברה במהלך הלילה לידת חירום בבית החולים. מצב היילוד קשה אך יציב.

הפצוע הקשה השני הוא הרב יהושוע צבי בן שרה גליק, חסיד סאטמר מניו יורק, בשנות ה-60 לחייו. בנו, החתן ברוך בענדיט בן חנה גיטל, נפצע גם הוא. בני המשפחה, שבאו לחופשה בישראל, הגיעו לקבר דוד, והמשפחה כולה נפגעה מירי כשהמתינה בתחנת האוטובוס. אב המשפחה פונה לביה”ח שערי צדק עם פציעה בצוואר ובראש, וכעת הוא מורדם ומונשם.

בתו שנפצעה קל מאושפזת עמו בביה”ח. אשתו, שנפצעה באורח בינוני, פונתה לביה”ח הדסה הר הצופים.

מנחם פאלאס, חסיד חב”ד מקראון הייטס, שנפצע בפיגוע, שחזר לחדשות 12: “הייתי בכותל, עליתי על קו שלוש וישבתי ליד החלון. פתאום שמעתי ירי וראיתי שהחלון נשבר קצת. מיד שכבתי על הרצפה. זה היה ממש מפחיד. כולם צעקו מה קורה והיו תינוקות באוטובוס. זה היה ממש מהיר. הכדור חדר דרך הגב שלי ולא הרגשתי שום דבר. אולי בזכות האדרנלין, אבל ראיתי דם. בבית החולים גילו את הקליע שחדר. הייתי בכותל לתפילות, הגעתי לישראל עם ‘תגלית’ מניו יורק. שמעתי על הפיגועים, אבל לא האמנתי שזה יקרה לי”.

יחזקאל, אבא של שני פצועים בפיגוע אמר בריאיון: “אני מקבל טלפון בשעה 1 וחצי בלילה מהבן הקטן שלי – ‘אבא נפצעתי בפיגוע בעיר העתיקה’. הם הלכו להתפלל בכותל ובנס ניסים הם נפגעו רק קל. שני הבנים שלי פגע בהם קליע ועבר דרך הגוף שלהם. לא יאומן. קרה לנו נס גדול ששניהם רק נפצעו קל. הרופאים אומרים לי להודות לה’ על כל הניסים. הבן שלי תוך כדי עזר לפצוע אחר”.

אברהם, אחד הפצועים, שילדיו טופלו כנפגעי חרדה באירוע, סיפר לחדשות 13: “ברגע שראיתי אדם עומד עם אקדח, ממוקד מול הדלת הקדמית, ונראה שהוא יודע מה הוא רוצה לעשות – ברחתי. לא הייתה נוכחות משטרתית או אנשי ביטחון. ראיתי אותו מהצד. הוא היה לבוש היטב, אלגנטי, כאילו הוא יצא לאירוע”.

דובי, שאחיו נפצע באורח בינוני באירוע, סיפר לחדשות 13: “אני הייתי מחוץ לאוטובוס ועמדתי, התלבטתי אם לעלות אליו. הכדור עבר ויצא (מעבר לכתף), שמעתי פיצוצים ורצתי משם. חלק נפצעו מתוך האוטובוס וחלק מבחוץ. עצרתי טרמפ כדי להתרחק משם, ועד אז לא הרגשתי בכלל שאני פצוע. רק אחר כך פינו אותי”.

דניאל קנייבסקי, נהג האוטובוס שלעברו בוצע הירי, סיפר: “עצרתי את האוטובוס בתחנה בקבר דוד המלך. האוטובוס היה מלא, הורידו את הרמפה, האוטובוס היה פשוט מפוצץ. אני מעלה לאוטובוס, ואז שומע יריות ואנשים מתחילים לצעוק, אני רוצה לברוח מהמקום אבל העלו אישה נכה לאוטובוס עם כיסא גלגלים והרמפה ירדה, אז הדלת פתוחה ואני לא יכול לנסוע. מישהו הרים את הרמפה ויצאתי לדרך, אולי 50 מטר”,

אליסף כהן היה עד לרגעים הקריטיים שבהם בוצע הירי: “האוטובוס הוריד רמפה בגלל אישה נכה, ואז יצא החשוד רגלית עם פלאפון ולא משך תשומת לב. הוא עקף את הרגלית, הגיע לצומת ופתח באש לעבר מקבץ של אנשים. אני ראיתי ירי של 7-8 כדורים. הוא נצמד לאנשים והמשיך לירות מטווח אפס. הוא ביצע את הירי וברח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות