מה השיב אורי מקלב לשאלה: מה יקרה אם לנתניהו לא יהיו 61?

חבר הכנסת אורי מקלב התייחס, בראיון ליובל קרני ב'ידיעות אחרונות', לשאלות: למה דרעי חושד בכם שתלכו עם גנץ ולא עם נתניהו והאם יש סיכוי שהחרדים יישבו עם לפיד בממשלה?
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ב / 14.08.2022 00:17

חבר הכנסת אורי מקלב התייחס, בראיון ליובל קרני ב’ידיעות אחרונות’, לשאלה “למה דרעי חושד בכם שתלכו עם גנץ ולא עם נתניהו”.

“אני יודע ממה זה נובע: מתזות שמתגלגלות וקשה לעצור אותן. לפני שהממשלה התפרקה, גפני עשה מאמצים להקים ממשלה אחרת בכנסת כדי לא ללכת לבחירות.

“גפני הוא אולי היחיד שדלתו הייתה פתוחה בפני כל מי שהיה שייך לגוש השני. גפני גם לא אמר אז – אם נתניהו יעמוד בראש או לא. מכאן זה התגלגל שאנחנו הולכים עם גנץ. אבל גם גפני מספיק מנוסה כדי לדעת שאין אפשרות להיות בממשלה שהליכוד לא נמצא בה, שהוא לא אחד מהמרכיבים בה”.

ומה יקרה אם לנתניהו שוב לא יהיו 61? הוא נשאל.

“אסור לחשוב מחשבות שלא צריכים לחשוב עליהן. אני לא רוצה לחשוב על זה. אתה שואל מישהו שהולך לחתונה, תגיד לי, ‘מה קורה אם זה לא יצליח’?”

על השאלה האם גנץ ראוי להיות ראש הממשלה – ענה: “אנחנו לא פסלנו את גנץ אף פעם. לא רק שהוא ראוי, גם הלכנו איתו. אבל אם אתה שואל את מי אני רואה קודם – אז את נתניהו לפני גנץ. גנץ ראוי בעיניי, אבל אני חושב שנתניהו ראוי יותר. גנץ, לפיד, מרב מיכאלי ונפתלי בנט יחד לא שווי ערך ליכולת, לניסיון ולהכרה הבינלאומית של נתניהו”.

האם יש סיכוי שהחרדים יישבו עם לפיד בממשלה?

“אני לא חושב שזה רלוונטי כרגע, בגלל שבעצם זה או לפיד או נתניהו. אנחנו לא בעניין של פסילה. אנחנו לא רוצים להעמיד את עצמנו במרכז המחלוקת בין נתניהו ולפיד. הגיע הזמן שפעם אחת תריבו אתם. תפסיקו לשים את החרדים כל הזמן כקורבנות של הוויכוחים שלכם. אנחנו תומכים בנתניהו בצורה אבסולוטית”.

ומה הוא אומר על תופעת התמיכה באיתמר בן גביר אצל צעירים במגזר החרדי?

“תופעה אין. יש אולי כמה צעירים, אבל לא תופעה וגם לא במספרים שהם מהותיים לו. עם זאת, אני לא מזלזל בשום דבר. אנחנו לקראת הבחירות נחדד את המסר שאצלנו בחירות זה מסגרת. הדרך שבן גביר הולך היא לא הדרך שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות