בגלל המכת”זית בבלפור? משה נוסבאום חושף מה גרם ל-ALS

בשיחה גלוית לב עם דנה ויס בחדשות 12, מספר משה נוסבאום על האירועים שהובילו לאבחונו כחולה במחלת ניוון שרירים • "אני נשאר על המסך כדי לשמור על שפיות"
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ב / 13.08.2022 23:08

לפני 40 יום חשף משה נוסבאום, כתב המשטרה של חדשות 12, כי אובחן כחולה במחלת ניוון השרירים ALS.

“אני מניח שבעת האחרונה חלק מכם נשאל מה קרה לי ולמה אני מדבר לאט. אפילו אותי שאלו… לפיכך מוצא לנכון לשתף אתכם בהערכה המסתמנת בתום שורה של בדיקות ופגישות עם רופאים מומחים. על פי הערכה זאת, אני בשלבים ראשונים של ALS – מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא”, כתב אז נוסבאום לחבריו.

בראיון שהעניק הערב (מוצאי שבת) לדנה ויס ב’חדשות סוף השבוע’ בחדשות 12, הוא גולל את האירועים שהובילו לאבחונו כחולה במחלת ניוון שרירים.

נוסבאום התייחס לשאלה מה גרם למחלה: “מנסים לשחזר מה היה יכול לגרום לזה. בהפגנה בבלפור, ביולי 2020, מפעיל המכת”זית משום מה כיוון אליי. הוא פגע בי מאחור ואז אני מחליק אבל לא נופל. אני מצליח לבלום. ההתנגדות הזו לזרם מים כל כך עוצמתי – אולי זה נגרם כתוצאה מזה. אני חייב להגיד לך שעכשיו הנטייה בתחום של חקר ה-ALS, היא מה שגורם למחלה לפרוץ היא טראומה פיזית”.

יכול להיות שבאירוע הזה קרה משהו שעשה טריגר למחלה.

“נכון”

“אני בשלבים מאוד ראשוניים של המחלה. יכול להיות שאני לא מתרגש בגלל שאני לא מרגיש שום דבר אחר חוץ מהקושי בדיבור”, אמר נוסבאום בראיון. “ובגלל שאני ממשיך לעשות הכול כולל העבודה שלי שהיא בדיבור, יכול להיות שזה נותן לי דרייב לשמור על שפיות, מה שאגב אין לאלה שסובבים אותי”.

הוא הוסיף: “אני נשאר על המסך כדי לשמור על שפיות. הגעתי להחלטה שאני ממשיך עד שאומרים לי די או עד שאני מרגיש פיזית שאני לא יכול יותר. אני לא רואה את עצמי מתעורר בבוקר ולא יודע מה לעשות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קורבן של נסיבות
    14/08/2022 09:53
    מתן
  1. אני מאוד רוצה להביע תמיכה באיש הזה ובמחלתו, אבל הכל ירד לי, כי הוא בעצם מאשים את המשטרה שלא עשתה כלום לשמירה של ראש ממשלת ישראל לשעבר ולבני משפחתו ואיפשרה את הטרוף שהיה שם, חבל על מר נוסבאום, שניה אחרי שהזכרת בראיון שלך, את המחתזית עפתי מהשידור. עיתונאי הוא לפעמים קורבן של נסיבות, ומי שמתרחץ גם נירטב.

  2. מי שהציק צדיק
    14/08/2022 10:27
    יעקב
  3. תמיד דיבר שצריך יותר כוח בהפגנות
    בעזרת השם רפואה שלמה
    שיגיש לבית המשפט אולי יפסיקו את השימוש בדבר הגרוע הזה