אבי המשפחה ספד: “קיבלנו את אמא, שרה וחנה לפרק זמן קצוב”

מאות ליוו את שושנה גלושטיין ובנותיה חיה-שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים, שנהרגו בתאונת האוטובוס בשמגר • הסבא ספד: "איבדנו, אבל יש המשך. אמא הניחה יסודות לדרך החיים של המשפחה" • האבא: "שה' ינחם אותנו, לא יודעים איך, אבל אותו הקב"ה שעזר לנו עד היום ימשיך"
יוסף גרינבוים
ט"ו אב התשפ"ב / 12.08.2022 13:12

מאות בני משפחה וחברים ליוו בצהרים (שישי) את בנות משפחת גלושטיין – האם שושנה רייזל והילדות חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים ע”ה – בדרכן האחרונה, תוך שהם מתייפחים בבכי קורע לב.

מיטותיהן הוצבו זו לצד זו בבית הלוויות שמגר’, מרחק לא רב מזירת התאונה בה קיפחו את חייהן, בעת שעמדו על המדרכה ואוטובוס ‘אגד’ שהדרדר דרס אותן למוות.

ישיבת מיר בירושלים, שם נכהן הסבא הגר”י גלושטיין כאחד מראשי הישיבה, פרסמה  מודעת אבל על הטרגדיה הקשה.

מסע ההספדים נפתח על ידי בעלה, הגאון רבי דב גלושטיין, ראש כולל ‘נחלת משה’ באופקים: “היה לי תמיד פלא גדול שהולכים לעבוד בעבודות שונות, ואז יש לילדיהם הרבה קשיים. הציעו לה עבודות ולא לקחה. גם מה שכן לקחה היה שליחות לעם ישראל.

“אומרים ‘ה’ נתן וה’ לקח’.  כל אחד יש לו את הזמן שלו בעולם. היא לא הייתה צריכה להיות יותר בעולם. קיבלנו את אמא לפרק זמן קצוב. קיבלנו את שרה לפרק זמן קצוב, לא היה צריך יותר מזה. גם חנה. בזה אנחנו מאמינים. שה’ ינחם אותנו, לא יודעים איך, אבל אותו הקב”ה שעזר לנו עד היום ימשיך”.

האב ביקש: “כל מי שיש לו קפידה שימחל ויסלח לה ולבנות או תביעה כספית, שיגיד בפה מלא שמוחל או שיבוא לתבוע”.

הגר”י גלושטיין, חמיה של שושנה והסבא של שרה וחני, ספד בהלוויה: “איבדנו, אבל יש המשך. אמא הניחה יסודות לדרך החיים של המשפחה. אם ירצה ה’ יהיה לכל המשפחה כוח להמשיך”.

בנה של שושנה ע”ה ואחיהן של שרה וחני בכה: “אמא, אני מבטיח לך שנמשיך כולנו בכל הכוח את מה שחינכת אותנו. בבקשה עזרי לנו ממרומים”.

על אחיותיו הקטנות שנספו אמר: “כמה שמחה הבאתן לנו בשנים הקצרות האלה, ועכשיו הלכתן מאיתנו כולכן ביחד”. הוא הוסיף: “יש לשמוח ולברך על הזמן שבו המשפחה הייתה שלמה. אנחנו צריכים להודות על מה שכן קיבלנו עד היום”.

רב הקהילה החרדית באופקים, הגאון רבי ישראל יעקב פינקוס, ספד על עולות תמימות שעלו בט”ו באב למרומים. בהמשך ספד משגיח ישיבת מיר, הגה”צ רבי בנימין פינקל, שפרץ בבכי.

הן יטמנו בבית העלמין בהר המנוחות.

סגן ראש עיריית אופקים, הרב אברהם דייטש, אמר ברשת ב’ על אם המשפחה שנהרגה: “היא מהדמויות המיוחדות בקהילה, הייתה מורה בסמינר, עם לב רחב. נהרו אחריה בנות כדי להתייעץ איתה. זו אבידה נוראית. ה’ לפעמים לוקח שושנה כדי לכפר על הדור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות