החשד: הנהג יצא לסגור תא המטען, שכח את בלם היד – והאוטובוס דהר

מתחזקת ההערכה: התאונה שבה נהרגו אישה בהריון, בתה הפעוטה ובתה בת ה-7, נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הנהג • מצלמות האבטחה במקום תיעדו את האירוע • חברת אגד: "מדובר בנהג ותיק ומיומן, הוא בהלם"
חרדים 10
ט"ו אב התשפ"ב / 11.08.2022 23:59

במשטרה ממשיכים בחקירת נסיבות התאונה הקטלנית שהתרחשה הערב (ליל שישי) ברחוב שמגר בירושלים, בה נהרגו הערב (חמישי) אישה בהריון מתקדם בת 40 ובנותיה בנות השנתיים והשבע.

המשטרה עכבה את הנהג לחקירה.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה, כי נהג אוטובוס אגד קו 402 מבני ברק, כלל לא היה בתוך האוטובוס – שלפתע החל להידרדר ואז דרס אנשים והתנגש בתחנה.

במצלמות האבטחה בזירה האוטובוס נראה מתחיל לנסוע עם תא מטען פתוח, והנהג שעומד בחוץ לצדו מתחיל לרדוף אחריו. האוטובוס ממשיך בנסיעה, עולה על המדרכה ופוגע בעומדים בתחנה.

עדת ראייה לתאונה סיפרה לחדשות 12: “זמן קצר לפני התאונה הנהג ביקש מכל האנשים לרדת מהאוטובוס בתחנה. נוסעים ביקשו לעלות, אבל הוא הוריד את כולם וסגר את הדלתות. היה בלאגן שלם – אנשים הורידו עגלות ומזוודות והאוטובוס נשאר ריק. אני גרה כאן בשכונה והייתי ברחוב כשהוא התחיל להידרדר”.

עד ראייה לתאונה סיפר לחדשות 12: “הנהג דיווח על תקלה בבלמים של האוטובוס לפני שהתאונה התרחשה. לאחר מכן האוטובוס ‘גילח’ את הגדרות ודרס בתחנה את הולכי הרגל שחיכו שם”.

תושבי השכונה מדווחים כי בחודש האחרון החל פיילוט שבעקבותיו מאות אוטובוס בין-עירוניים חוצים את השכונה דרך הכביש שבו התרחשה התאונה. לדבריהם, המהלך מסכן את התושבים והוביל להגברת התאונות באזור.

רון רטנר, דובר אגד, הגיב על התאונה: “מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים אשר נסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות והן תבדקנה בשעות הקרובות ע״י בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודותו בשעות אחה”צ והוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים.

אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו.

אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עד לאסון הבא חשדות ואין מסכנות לא נותנים לאסון הבא להתרחש אצלנו דורשים התקנת מערכת אוטומטית כשהנהג קם מכיסאו האוטובוס נבלם אוטומטית
    12/08/2022 02:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. די לרצח הבא כל אסון יכול היה להימנע אם לא היינו כאלו אדישים ומאמינים בני מאמינים שהכל מאתו יתברך, אנחנו האשמים שגורמים לאסונות ליפול עלינו אחרי מה שאתמול קרא שגם היה כזה מקרה כזה עם אוטובוס היינו צריכים להפגין ולא לתת לאוטובוסים לנוע ולתת שרות לאנשים בלי שיש פיקוח מחמיר על נושא הבטיחות והתקינות של האוטובוסים שהחברות שמשרד התחבורה מעמיד לרשות הציבור לא יתכן שזה יעבור בשתיקה ומחר זה שוב יקרא כמה קורבנות זה יגבה מאתנו עד שנשכיל שזה בידינו הדבר ולא נרים ידיים ונגיד שמאת ה’ היית ה זאת

    כשקורא אסון ונופל מטוס או מסוק מקרקעים את כל צי הדגמים של הכלי עד שנבדק יסודי שאין איזה פגם או סיכון שיכול לחזור על עצמו שוב כזה אסון, מה שונה אוטובוס ממטוס בערי ירושלים או בכל מדרון שהוא

    נראה עם הפעם חברי הכנסת שליחי הציבור יראו את פניהם ויועילו משהו לעסות למען הכלל והפרט

    מחריד מה שקורא אצלנו והעם שותק ומקבל הכל באהבה משמיים ולא חושבים שצריך לצעוק ולהפוך את המדינה ולא לתת לשום אוטובוס לנוע במחוזותינו לפני שגוף מוסמך כמו משרד התחבורה בודק כל אוטובוס יסודי על כל מערכותיו שלא ישנו כאלו מקרים

    לא מובן למה כשקורא אסון ונופל מטוס או מסוק מקרקעים את כל הדגמים של הכלי הזה עד שזה נבדק יסודי שאין איזה פגם או סיכון שיכול לחזור על עצמו הטרגדיות האלו מה שונה אוטובוס ממטוס בערי ירושלים או בכל מדרון שהוא נכווה שחברי הכנסת שליחי הציבור יראו את פניהם ויועילו משהו למען הכלל והפרט