החב”דניק שזכה במשבצת החרדית: “אני אכנס לכנסת, לכן התמודדתי”

עו"ד שבתאי קטש, חסיד חב"ד מלוד, התמודד על המשבצת החרדית בליכוד - וזכה בעזרת 2,987 קולות • למרות שהוא ממוקם במקום ה-45 ברשימה, הוא בטוח שיכהן בכנסת ה-25 • והתגובות? “ואוו, כל היום אני לא מפסיק לקבל טלפונים. ברכות, איחולים, אני שמח שכולם שמחים בשמחתי"
ישראל יוספי
י"ד אב התשפ"ב / 11.08.2022 20:25

ניצחון לשבתאי קטש בליכוד: עורך הדין, חסיד חב”ד מלוד, שהתמודד על משצבת המועמד החרדי, זכה ל-2,987 קולות והביס את חבר מועצת העיר בני ברק יעקב וידר שזכה ב-1,584 קולות בלבד. ההישג בולט במיוחד משום שוידר נתמך בידי נתניהו.

מה ההרגשה אחרי שנבחרת בתור החרדי הראשון?

“עכשיו זה רשמי, ניצחתי ברוך ה’. זה ניצחון גדול עבורי באופן אישי”.

קטש מתייחס למועמד יעקב וידר, שהתמודד מולו: “אני חבר של יעקב, אני מברך אותו על תרומתו עד כה. ובעזרת ה’ נעשה ונצליח ביחד. אנחנו הולכים לדרך חדשה ואני אעשה הכל על מנת שאלה שלא מצביעים למפלגות החרדיות ומחפשים בתים אחרים – שיבואו אלינו לליכוד.

“הליכוד זה הבית של כולם. אני מאמין שהתוצאה הינה אמירה ברורה שיש בליכוד מקום לכולם. שילוב של כלל האוכלוסיות –  גם חרדים, גם חילונים, גם דתיים.

“אני, כחסיד חב”ד, שדוגל מאוד באהבת ישראל חושב שזה המקום לחבר את כולם יחד. אנחנו חייבים להגיע למצב שבו נחזיר כמה שיותר מהר את השלטון לידיים הנכונות, שזו תנועת הליכוד, יחד עם השותפים הטבעיים שלנו. הדרך הנכונה היא יד ביד, ביחד עם ראש התנועה בנימין נתינהו, לחזור להוביל את המדינה למסלול הנכון”.

מה אומרים החב”דנקים על כך שחסיד חב”ד מתמודד ברשימת הליכוד?

“חב”דנקים? אני לא הלכתי בשם חסידות חב”ד. אני הלכתי כחסיד חב”ד. כולם מברכים, כולם מתקשרים לברך. אני לא פעלתי בשם חסידות חב”ד, אני חסיד חב”ד משחר ילדותי, נולדתי כחסיד חב”ד ואני שמח בדרכי. ואני שמח לייצג”.

איך תושבי לוד מגיבים?

“אני גר בלוד, בשכונה שהקמתי – ‘שער העיר’. 47 שנה אני גר בתוך העמך, אני מכיר את העם מבפנים וחי עם כולם בשלום ושלווה.

“ואוו, באמת כל היום אני לא מפסיק לקבל טלפונים. ברכות, איחולים, ברוך ה’ אני שמח שכולם שמחים בשמחתי, זה ממש מעצים. כל החברים בלוד עזרו. מפה ניקח את זה הלאה”.

ישנן שמועות שניהלת בזמנו את סניף ‘תקווה חדשה’ בלוד. זה נכון?

“שקר מוחלט. מה הקשר ביני לבין תקווה חדשה? אין שום קשר! לא ניהלתי סניף של תקווה חדשה, ושום פעילות עם גדעון סער.

“גדעון סער חבר, ואני מכיר אותו מתנועת הליכוד. אני מאחל לו שיחזור לבית הטבעי שלו, שהיא תנועת הליכוד. אנחנו נאמנים לליכוד והולכים עם הליכוד – ומי שרוצה להפיץ שמועות, ‘ד”ר שמועתי’ –  זה לא המקום ובטח לא היום. אנחנו בליכוד מאז ומתמיד. אני קורה לגדעון לחזור הביתה”.

אתה הנציג החרדי היחיד מטעם הליכוד. מה מקדמים?

“אולי אני הנציג החרדי היחידי שנמצא בליכוד, אבל יחד איתי יש עוד עשרות אלפים שקשורים לדרך ולדרכה של תורה בתוך תנועת הליכוד, חרדים ופחות חרדים. יש אלפים רבים חרדים שפקודים לתנועת הליכוד והם חושבים שהליכוד זה הבית. יחד נפעל להרים קרנה של תורה, ארץ ישראל, ועם ישראל”.

בסוף אתה ממוקם במקום 45. תיכנס לכנסת אם הליכוד ירכיב את הממשלה?

“אני בטוח שנחזור להנהגת המדינה ונוביל את המדינה. גם אם לא אבחר, ראש הממשלה יפעל לקיים את הרעיון שלו בנושא החוק הנורבגי ולהרחיב אותו כמה שיותר, על מנת שלשרים יהיה זמן לעבודתם ולח”כים יהיה זמן לעבודתם.

“יש לראש הממשלה סמכות לקדם משבצת כזו או אחרת למקום שהוא יותר ריאלי, ואני בטוח ששיקול הדעת שלו יהיה נכון ומורחב. אני אשמח שאני אהיה מקודם במשבצת. אני בטוח שלאן שהוא יקדם אותי, כך יראו יותר ויותר אנשים שהליכוד יעשה הכל בשביל שהוא יקדם אותנו”.

אז אתה מקווה להיכנס לכנסת ה-25 בקונסטלציה כזו או אחרת?

“בהחלט, בשביל זה התמודדתי. לא היה לי זמן מיותר בשביל לשחק במשחקי ‘נדמה לי’. אני התמודדתי בשביל לנצח ולהיכנס לכנסת ולפעול כפי שאני מאמין ויודע לפעול . כל חיי עסקתי בפעילות הציבורית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרבי לא אמר שצריך להצביע למפלגה חרדית?
    13/08/2022 22:13
    מוישי
  1. איך הוא מפר את דברי הרבי?