צפו • מחווה של פיוס אחרי ניצחון: מחיצות ההפרדה בבית שמש יורדות

יוני הראל
|
ט' אלול התשע"ד / 04.09.2014 20:55
לאחר הניצחון בבית המשפט, שדחה את העתירה כנגד העירייה, הורה ראש העיר בית שמש להסיר את המחיצות בבית הספר ‘שפות ותרבויות’ • משרד החינוך מגיש ערעור על ההחלטה

מחווה של פיוס: לאחר הניצחון היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים, שדחה את העתירה כנגד עיריית בית שמש בפרשת ‘כיתות המריבה’, החליטה עיריית בית שמש להוריד את מחיצות ההפרדה שהותקנו בבית הספר לילה לפני פתיחת שנת הלימודים – צעד שעורר זעם רב בקרב הורי והנהלת  בית הספר החילוני.

ראש העיר משה אבוטבול על ההחלטה להסיר המחיצות: “בניית הגדר נעשתה לבקשת בית הספר שפות ותרבויות, אך יצאה מפרופורציה ונוצלה על ידי גורמים אינטרסנטיים למטרת התנגחות. כתוצאה מכך היו כאלו שנפגעו מזה.

“כצעד וכמחווה להתפייסות הוריתי להסיר את הגדר שכבר הספיקה לקבל את הכינוי ‘החומה’ ואני מקווה שבעקבות כך גם תיפול החומה שגבהה כאן בין הצדדים.

“למרות הדימוי התקשורתי המטעה, רובם המוחלט של תושבי העיר מכל המגזרים והאוכלוסיות חיים ופועלים יחדיו בשכנות מצוינת היכולה להוות דוגמא למקומות רבים.

אני קורא שוב למשרד החינוך, לבוא ולרדת לשטח, לראות את המצוקה מקרוב, ואז אני בטוח שנוכל למצוא את הדרך הטובה ביותר בשיתוף פעולה למען ילדי העיר מכל המגזרים.

“עוד לפני תחילת הדיון היום פגשתי את סמנכ”ל משרד החינוך תמיר בן משה ואנשיו, והצעתי להם להיפגש כבר היום אחרי הדיון, ללא כל קשר לתוצאותיו, כי כולנו מחויבים לילדים היקרים מכל המגזרים”.

בתוך כך, משרד החינוך נמסר:  “כבר הערב יעתור המשרד לבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין בית הספר הלא חוקי בבית שמש”.