בכפוף לשימוע: מיכאל בן ארי יועמד לדין: ‘ארסק אותם בבית משפט’

חרדים 10
|
י"ד אב התשפ"ב / 10.08.2022 22:30
הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי על הסתה לגזענות נגד ערבים – בכפוף לשימוע • בן ארי: “ארסק את הפרקליטות בבית המשפט” • סמוטריץ’: “ההתעמרות במיכאל בן ארי עברה כל גבול”

פרקליטות מחוז מרכז, על דעת פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה, הודיעה הים (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר ד”ר מיכאל בן ארי, כי נשקלת העמדתו לדין בגין מה מה שהוגדר “פרסומים שיטתיים, חוזרים ונשנים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים באשר הם”.

ההעמדה לדין תיעשה בכפוף לשימוע שייערך לבן ארי, אם יחפוץ בכך.

על פי מכתב השימוע, שנמסר לבן ארי במסירה אישית, “במשך תקופה ממושכת של כשלוש שנים וחצי שתחילתן בסוף שנת 2017, בן ארי פרסם דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, במעל לעשרים הזדמנויות שונות”.

עוד נטען, כי “את דבריו המסיתים פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, תקשורתי ורב-משתתפים, במסגרת ראיון שנתן בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, להם היו מקושרים עשרות אלפי עוקבים ואשר בנוסף היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל”.

בן ארי פרסם סרטון תגובה בו אמר: “ארסק את הפרקליטות בבית המשפט”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “ההתעמרות במיכאל בן ארי עברה כל גבול. ‏מפסילתו לכנסת, דרך עינוי דין של 3.5 שנים, ועד ההחלטה הערב – בתזמון “מקרי” של ערב בחירות – להגיש נגדו כתב אישום מופרך ובררני הם 100% אירוע פוליטי. ‏תומכי הטרור יושבים בכנסת ומחרפים ומגדפים את מדינת ישראל ונגד בן ארי מתנהל ציד מכשפות שקרי.

“אני מקווה שמיכאל ינהל משפט ראווה פומבי ויגן על צדקת דרכו ושמו הטוב ואין לי ספק שיזוכה במשפט ובציבור, אבל צביעות המערכת זועקת לשמים. ‏עוד יום עצוב למערכת שלטון החוק בישראל”.