ראש העיר פתח תקווה נעצר בחשד לשחיתות: מעצרו הוארך ב-6 ימים

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג חשוד שקיבל מאנשי עסקים מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות שלו ב-2018, והבטיח לקדם את ענייניהם הכלכליים • נציג המשטרה בדיון בבית המשפט: "התבססה תשתית ראייתית שמעלה חשד סביר, ישנה אינדיקציה שראש העיר שיבש הליכי חקירה"
חיים טוויל
י"ג אב התשפ"ב / 10.08.2022 17:21

חודש לאחר שעוכב לחקירה בפרשה אחרת: המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) את ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג בחשד למעורבות בפרשת שחיתות. מעצרו הוארך עד ליום שני, מחשש לשיבוש הליכי חקירה.

עמו נעצרו גם מנכ”ל העירייה ושני קבלנים.

העבירות המיוחסות להם הן שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

בדיון הארכת מעצרו של ראש העיר בבית משפט השלום בראשון לציון ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו בתשעה ימים. הוא אמר בדיון: “מדובר בחקירה סמויה שעברה היום לשלב הגלוי, חקירה שהחלה לפני זמן רב עם מספר רב של חשודים ומעורבים. מחומר החקירה שנאסף עד כה התבססה תשתית ראייתית שמעלה חשד סביר  לקיום העבירות המיוחסות לחשודים. לאור מספר רב של פעולות חקירה שהחלו היום, בית המשפט מתבקש להיעתר לבקשה”.

לדבריו, ישנה אינדיקציה שראש העיר שיבש הליכי חקירה.

סנגורו של גרינברג, עורך הדין עופר ברטל, אמר בדיון, כי מדובר במי שהיה קצין משטרה, קצין בצנחנים, והדבר האחרון שירצה זה לשבש חקירה. “ביקשו לעצור אותו דווקא ביום הפריימריז של הליכוד, כי הוא ראש עיר מטעם הליכוד”.

השופט הגיב: “המעצר  נדחה בגלל המצב הביטחוני, אני חיכיתי למעצר הזה”.

על פי החשד של המשטרה, במהלך הבחירות לרשויות המקומיות לפני ארבע שנים העבירו גורמים בעלי עניין מאות אלפי שקלים למסע הבחירות של גרינברג על ראשות העירייה. בתמורה, הוא התחייב לקדם את האינטרסים העסקיים שלהם לאחר היבחרו.

החקירה  בלהב 433 מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

לפני חודש עוכב ראש העיר גרינברג לחקירה בחשד להפרת אמונים, סחיטה באיומים, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע ועוד.

לאחר החקירה, פרסם ראש העיר פוסט בדף הפייסבוק שלו שבו כתב: “ביום שני בבוקר התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסוים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו”.

“לצערי בשליחות הציבורית יש הרבה אינטריגות, שנאה ללא סיבה ורצון של מתחרים רק להכשיל”, המשיך גרינברג. “כראש עירייה ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות