‘מוסר כפול, מזלזל בחיי פלסטינים’: מתקפה רוסית חריפה על יאיר לפיד

חרדים 10
|
י"ג אב התשפ"ב / 10.08.2022 12:47
שגרירות רוסיה במצרים הגיבה על ציוץ ישן של ראש ממשלת המעבר שגינה את הטבח בבוצ’ה: “השוו בין השקר של לפיד בעניין אוקראינה באפריל והניסיונות שלו לגעור ולהטיל אחריות על רוסיה, לבין קריאותיו באוגוסט להפציץ בשטחים הפלסטיניים בעזה”

שגרירות רוסיה במצרים תקפה (אתמול) בחריפות את יאיר לפיד, בעקבות מבצע ‘עלות השחר’.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

בציוץ בחשבון הטוויטר של השגרירות פורסם הציוץ של לפיד, שהביע זעזוע ממעשי הטבח של רוסיה בבוצ’ה – ועל כך הגיבו הרוסים: “האם אין מדובר פה במוסר כפול והתעלמות וזלזול בחיי הפלסטינים?”

עוד נכתב בציוץ: “השוו בין השקר של יאיר לפיד בעניין אוקראינה באפריל והניסיונות שלו לגעור ולהטיל אחריות על רוסיה בעניין מותם של אנשים בבוצ’ה, שמי שרצח אותם באכזריות הם הנאצים האוקראינים, לבין קריאותיו באוגוסט להפציץ בשטחים הפלסטיניים בעזה”.

באפריל כתב לפיד: “אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום. פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה”.

מאז כניסת לפיד למשרד ראש הממשלה, היחסים בין ישראל לרוסיה קיבלו תפנית שלילית במיוחד. בהמשך העלה משרד המשפטים הרוסי דרישה לעצור את  פעילות הסוכנות היהודית במדינה.

אתמול שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג, לבקשת לפיד עם הנשיא פוטין. נשיא המדינה הרחיב בשיחה על סוגיית פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה.