פרוש: מי קבע שכהנא מוחרם? מה יצא לי מזה שדרעי היה בדתות?

ח"כ מאיר פרוש על המשבר מול גפני, הסערה שייצר על רקע המגעים עם מתן כהנא, ולאיומים של 'דגל' על ריצה נפרדת • "לא בטוח שדגל התורה החרימה את כהנא  - עוד נדע בסוף מה היה" • "מצפה מ'דגל' שיבינו שאם בעלזא עשו הסכם בחינוך, יש להם הסכמה מהסמכות הרוחנית שלהם"
חרדים 10
י"ג אב התשפ"ב / 10.08.2022 12:23

חבר הכנסת מאיר פרוש התייחס בראיון לאבי בלום ומשה גלסנר בתכנית ‘שחור לבן’ ב’ערוץ כנסת’ למשבר מול יו”ר ‘דגל’ ח”כ משה גפני, לסערה שייצר על רקע המגעים שלו עם מתן כהנא, ולאיומים של ‘דגל’ על ריצה נפרדת.

“לא הייתי בישיבת סיעה שהחליטו שלא הולכים לדבר עם שרים”, מבהיר פרוש. “דרעי מאוד פגוע מזה שאולי מישהו אחר הולך לדבר עם מתן כהנא, אני לא זוכר שקיבלתי משהו מזה שש”ס הייתה במשרד הדתות”, עקץ.

“דרעי ביקש שלא ידברו עם שרים, ליצמן הולך אחריו. גפני לאחרונה אומר: ‘לי יש שלושה שרים שאני לא רוצה לדבר איתם’. אני חושב שאם צריך, כמו שאמרו במועצת גדולי התורה ‘כשיש צורך ציבורי, הולכים לכל מי שצריך'”.

לדבריו, “מי קבע שכהנא מוחרם? אני לא בטוח שדגל התורה החרימה את כהנא  – עוד נדע בסוף מה היה”.

בהמשך התייחס למחלוקת עם גפני: “אני אף פעם לא נתתי ביקורת לחברי הכנסת של דגל התורה, מכיוון שאני יוצא מנקודת הנחה שכל מה שהם עושים, גם אם בעייני זה לא נראה, יש להם סמכות והסכמה של גדולי ישראל שלהם. אני מצפה גם מהם שיבינו שאם בעלזא עשו הסכם בנושא החינוך, יש להם הסכמה מהסמכות הרוחנית שלהם”.

ח”כ פרוש גם לא נבהל מאופציית ריצה נפרדת של אגודת ישראל ודגל התורה: “אם דגל התורה תחליט שהיא הולכת לבד, אנחנו נלך לבד ונתמודד”.

צפו בתכנית המלאה:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות