קרב רותח: מי יתברג בצמרת הליכוד ומי מהח”כים בסכנת הדחה?

140 אלף מתפקדי הליכוד יצביעו היום בפריימריז שיקבעו את רשימת המפלגה לכנסת ה-25 • 27 חברי כנסת מכהנים נאבקים על 22 מקומות ריאליים - כשעל המקומות הללו מתמודדים גם 'כוכבים' חדשים כמו בועז ביסמוט וארז תדמור • המשמעות: 8-5 ח"כים יודחו ולא ייבחרו לכנסת
אריה ריבקינד
י"ג אב התשפ"ב / 10.08.2022 01:50

בתום שבועות של קמפיינים והכנות: 140 אלף מתפקדי הליכוד יצביעו החל מהבוקר (רביעי) בפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת ה־25.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

ההצבעה תתקיים לאורך היום ב־110 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. בלילה ייספרו הקולות, והתוצאות צפויות להתפרסם ביום חמישי.

רשימת המתמודדים בפריימריז צפופה מאוד: 27 חברי כנסת מכהנים, וכמה מועמדים חדשים כמו בועז ביסמוט, ארז תדמור ודני דנון נאבקים על 22 מקומות ריאליים ברשימה הארצית.

המשמעות: 8-5 חברי כנסת, חלקם בולטים, יודחו היום ולא ייבחרו לכנסת הבאה.

לפי הפרשן עמית סגל, זהו ניפוי שלא היה כדוגמתו שנים בליכוד, וכמובן שהדבר משמעותי יותר עבור חברי הכנסת הגברים, כי לנשים יש הבטחת ייצוג משמעותית.

ב’ישראל היום’ צוין, כי ההצלחה בפריימריז נחלקת בין מוכרות ציבורית לבין חוזקה בקרב המתפקדים החופשיים, בשיתוף עם ‘דילים’ בין קבלני קולות. שילוב של השניים מקנה למועמדים מקום גבוה ברשימה.

עם הח”כים שעמלו רבות בשנה האחרונה בכנסת ומנסים לשפר את מיקומם נמנים יואב קיש ואופיר כץ. נתניהו, מצידו, רוצה ברשימה את בועז ביסמוט וארז תדמור.

לפי עמית סגל, הקרב השני של נתניהו הוא על מוקדי הכוח המפלגתיים, בדגש על שתי דמויות: חיים כץ ודוד ביטן שכרתו ביניהם ברית פוליטית. בליכוד כועסים על השניים על רקע ההנחה שהם מעוניינים לבנות ‘מחנה’ בתוך המפלגה וייתכן שהמהלך יוביל לדרדורם ברשימה.

שעות לפני פתיחת הקלפיות בפריימריז בליכוד רשם נתניהו ניצחון: בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לקבל את עתירת היועץ המשפטי של הליכוד, אבי הלוי, ולפסול את מועמדותו של דודו לניאדו בבחירות הפנימיות.

העתרה הסתמכה על החלטת השופט העומד בראש ועדת הבחירות של הליכוד שקבע שלניאדו אינו יכול להתמודד במסגרת המפלגה.

נתניהו נלחם עד הרגע האחרון על פסילת מועמדותו של לניאדו, שהורשע בפריצה ותקיפה, ורצה להתמודד על המשבצת של מחוז תל אביב. נתניהו אף השמיע איום  בפני המתפקדים והמתמודדים של הליכוד: אם לניאדו  ייבחר למקום ה-38 – החוק הנורבגי בליכוד לא יופעל בכנסת הבאה, גם אם הליכוד יחזור לשלטון, כדי שהמועמד יישאר מחוץ לכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות