הגר”מ שטרנבוך: בבין הזמנים אפשר להכיר – הוא ‘בן תורה’ או ‘סטודנט’

יוסף גרינבוים
|
י"ג אב התשפ"ב / 10.08.2022 00:17
הגר”מ שטרנבוך במעמד פתיחת ישיבות בין הזמנים בבית שמש: “יש ליזהר מאוד בימי בין הזמנים מחילול ה’, שיש בחורים שקמים מאוחר לתפילה, או שנוהגים ברחוב שלא כבני תורה ובזה מחללים שם שמים”

סטודנטים לתורה? המוני בני ישיבות השתתפו במעמד הפתיחה של רשת ישיבת ‘בין הזמנים’ המרכזית רמת בית שמש א’ שעל ידי איגוד בני הישיבות, כדי לשמוע דברי חיזוק והדרכה מפי הגר”מ שטרנבוך, בבית המדרש הגר”א רמב”ש א’.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

את המעמד הנחה יו”ר איגוד בני הישיבות, הרב חיים זמורה, ובמעמד נטלו חלק רבני העיר הגאון רבי אלימלך קורנפלד – רב קהילת הגר”א רמב”ש א’, הגאון רבי אליעזר מרגליות – רב קהילת שערי תפילה רמב”ש א’, והגאון רבי צבי הכהן דוידוביץ רב קהילת חסידים רמב”ש א’.

הגר”מ שטרנבוך  נשא שיעור מעמיק בגדר מצוות תלמוד תורה, ולאחר מכן האריך במשאו על צורת בן תורה בימי בין הזמנים – והזהיר את בני הישיבות מחילול ה’ בימי אלה: “יש ליזהר מאוד בימי בין הזמנים מחילול ה’, שיש בחורים שקמים מאוחר לתפילה, או שנוהגים ברחוב שלא כבני תורה ובזה מחללים שם שמים שהוא עוון חמור מאוד שאין לו כפרה עד שימות, ויש ליזהר מאוד מזה”.

כמו כן עורר שלא ללכת למקומות פרוצים, אלא אך ורק למקומות הראוים לבני תורה: “יש להיזהר שלא לצאת למקומות של פריצות, שכידוע לפעמים די ביציאה אחת למקום פרוץ כדי לאבד הרבה מאוד, וידוע מה שרמזו הספרים על הפסוק ‘איה הקדשה היא בעיניים’, שכדי לזכות לקדושה צריך לשמור על העיניים”.

במרכז דבריו עורר על החובה של כל בן תורה להקפיד על סדר בוקר ללימוד ורק לאחר שינה לצאת לנפוש יחד עם ילדיו, והביא מה ששמע בבחרותו מראש ישיבת תורת אמת בלונדון, הגאון רבי משה שניידר זצ”ל, שהיה אומר שהתואר “בן תורה” הוא תואר מיוחד למי שממשיך להיות דבוק בתורה גם בימי בין הזמנים, ואינו מפסיק את הקשר שלו בתורה לעולם – והוא ראוי לתואר “בן תורה”.

“כשם שהבן קשור באביו ויונק את כל חיותו מאביו שהביאו לעולם, כך גם ‘בן תורה’ קשור בתורה ויונק את כל חייו רק מהתורה, אבל מי שעוזב את התורה בבין הזמנים הרי הוא כמו ‘סטודנט לתורה’ רח”ל, שכשם שהסטדונט אינו לומד אלא בשעות שבהם הוא מחויב ללמוד, כך גם מי שאינו מחובר לתורה בכל עת הרי הוא כ’סטודנט’ לתורה ח”ו”.