הנאשם ברצח הנער נסים שטרית ז”ל לפני 36 שנים שוחרר למעצר בית

ברוך שרביט, חסידו של הרב אליעזר ברלנד, הנאשם ברצח הנער נסים שטרית ז"ל בן ה-17  לפני 36 שנים, שוחרר למעצר בית • מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית ז"ל: "השופטים מרחמים על רוצחים ששותקים ולא מוכנים לגלות היכן מקום הקבורה של אחי"
חיים טוויל
י"ב אב התשפ"ב / 09.08.2022 19:07

ברוך שרביט, מאנשי קהילת ‘שובו בנים’ וחסידו של הרב אליעזר ברלנד, הנאשם ברצח הנער נסים שטרית ז”ל בן ה-17  לפני 36 שנים, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

שרביט,  בן 76, שוחרר כחצי שנה לאחר שבסוף חודש כסלו הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח.

שרביט ישהה במעצר בית בביתו בירושלים, תחת פיקוח אלקטרוני וערבות בסך של 200 אלף שקלים, לאחר שהוצא נגדו צו איסור יציאה מהארץ.

מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית ז”ל, אמר בשיחה עם חרדים 10 כי  תחושות המשפחה מאוד קשות.  “אני המום מזה שמערכת המשפט לא מבינה במה היא מתעסקת. הפרקליטות לקחה על עצמה אתגר גדול מאוד. למרות שהתיק הוא ישן מאוד, כמעט 37 שנים – להגיש נגד הרוצחים בפועל כתב אישום. כל המסכת שנגלתה בימ”ר בעקבות החקירה וכל השיבושים, כל מה שנעשה, פרוס בפני השופטים – ומה נשאר בפניהם? רחמים על אנשים מסכנים בני 70 פלוס, שאזוקים בבית הסוהר.

“אחי בן ה-16 שנרצח ולא מוצאים את קבורתו, עליו השופטים לא מרחמים, מרחמים על הרוצחים ששותקים ולא מוכנים לגלות היכן מקום הקבורה של אחי, בושה לשופטים כאלה”.

שטרית שמלווה את הדיונים המשפטיים, הוסיף: “אמרתי לשופטת שטייניץ בדיון לשחרור החשוד הנוסף בני זאבי בצורה הברורה ביותר, כי בהחלטתה היא שותפה בשיבוש הליכי החקירה והמשפט. כבר בשלב קודם, לאחר ששוחררו המעורבים האחרים בחבורת הפשע מפאת התיישנות – הכוונה למעורבים שלא הוגשו נגדם כתבי אישום – רפו ידיהם של העדים, אלו ששחזרו ושיתפו פעולה בחקירה.

“מה שידר השחרור של ברלנד? שהוא הצדיק, כביכול, למרות שעל פי העדויות הוא נתן את ההוראה, אבל על כך יש התיישנות… לפרקליטות ולשופטים אין כלים להתמודד מול סוג כזה של עבריינות”.

בני זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי הי”ד, הנאשם גם הוא ברצח הנער ז”ל, שוחרר בתחילת חודש תמוז למעצר בית בחווה חקלאית בגוש עציון. גם הוא הוא יפקיד ערבות בסך רבע מיליון שקלים.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן ובתום חקירה מאומצת של ימ”ר ירושלים, הנאשמים שותפים לרציחתו הנער של ניסים שטרית ז”ל, כחלק מפעילותן של ‘משמרות הצניעות’ של קהילת ‘שובו בנים’ בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינה בהפרעה, בושה!
    09/08/2022 21:45
    דן
  1. כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים, שופטים חלאות, למה ברלנד לא בבית סוהר עם חסידיו השוטים בצינוק בהפרדות כמו יצחק אברג’ל.? באמריקה או ביפן הם לא היו רואים אור יום, אפס הרתעה,מערכת משפט בפשיטת רגל בושה.