‘לוחם אמיתי על ארבע’: כלב הימ”מ ‘זילי’ בן ה-9 נהרג בחיסול המחבל בשכם

חיים טוויל
|
י"ב אב התשפ"ב / 09.08.2022 13:50
המפכ”ל יעקב שבתאי שוחח עם מפקד הימ”מ, תת ניצב ח’, על מבצע חיסול המחבל בשכם: “מי שיתנגד ויסכן את חיי השוטרים והלוחמים יתקל בתגובה נחושה ועוצמתית”

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי שוחח היום (שלישי) עם מפקד הימ”מ, תת ניצב ח’, על הפעילות בשכם – ושיבח אותו ואת לוחמיו על חיסולו של המחבל איברהים אל-נבולסי ומחבל נוסף.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

המפכ”ל אמר: “בשעות הבוקר המוקדמות יצאו שוב לוחמי הימ”מ של משמר הגבול, יחד עם אנשי שירות הביטחון הכללי ולוחמי צה”ל, בכדי לסכל טרור ולעצור מחבלים ומבוקשים בשטחי יו”ש.

“המטרה שלנו היא להביא למעצר של המבוקשים אך לא נהסס, כמו שלא היססנו היום, לבצע ירי ולהפעיל אמצעי לחימה מגוונים בכדי לסכל ולפעול מול כל איום וסיכון של אנשינו.

“מי שיתנגד ויסכן את חיי השוטרים והלוחמים יתקל בתגובה נחושה ועוצמתית של כוחות משטרת ישראל”.

הוא הוסיף: “לצערי בפעילות בשכם נהרג הבוקר כלב הימ”מ ‘זילי’ בן התשע, לוחם אמיתי ההולך על ארבע. בשנת 2019 נשלח ‘זילי’ למבנה רב קומות ברמאללה, שם איתר והשתלט על המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי”ד עד להגעת לוחמי הימ”מ שעצרו אותו. ‘

“זילי’ היה שותף למאות פעילויות של הימ”מ בשנים האחרונות, והבוקר ככל הנראה הציל בפעילותו את חייהם של הלוחמים. אנו נמשיך במאבקנו הבלתי מתפשר בטרור ואף נגביר את פעילותנו בשטח ככל שנזהה איום על אזרחי ישראל או כוחות הביטחון”.

כוחות צה”ל וימ”מ חיסלו הבוקר בשכם את המבוקש איברהים אל-נבולסי, אחרי שכיתרו את הבית שבו התבצר עם מחבלים נוספים. הוא היה מעורב בכמה פיגועי ירי לעבר אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי באזור שכם ובמתחם קבר יוסף.

במקום התפתחו חילופי אש בין המחבלים לכוחות הביטחון.

ברשתות החברתיות פורסמה הקלטה אותה הקליט בזמן שהתבצר בבית, ובה הוא נשמע אומר: “אני אוהב אתכם, אני הולך למות כשהיד חברים. אני אוהב את אמי, תשמרו על המולדת. אל תעזבו את הרובה, אני במצור והולך למות מות שהיד”.

לאחר שסירב להסגיר עצמו, הוא חוסל.