‘לגמרי מהמקפצה’: אנשי תקשורת נגד מפקדת גלי צה”ל והיועמ”שית

למרות שהוועדה לאיתור מפקד חדש לגלי צה"ל בחרה מועמד, היועמ"שית החליטה לדחות את המינוי עד לאחר הבחירות • הפרשן המשפטי של 'גלובס': "שיקול הדעת שלה מופרך" • הכתב הצבאי של 'ידיעות': "באיזה עולם אנחנו חיים?" • עמית סגל על התנהלות מפקדת גל"צ: "פשוט חוצפה שאין כדוגמתה"
חרדים 10
י"ב אב התשפ"ב / 09.08.2022 12:20

ההחלטה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לדחות את מועד מינוי מפקד קבוע לגלי צה”ל עד לאחר הבחירות והשבעת הממשלה – גררה ביקורת קשה מצד אנשי תקשורת.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

הוועדה לאיתור מפקד חדש לגלי צה”ל בחרה לאחרונה באור צלקובניק, מנכ”ל תחנת הרדיו 103FM, למפקד הבא של התחנה. בעברו היה חייל גלי צה”ל וכיהן גם כסמנכ”ל הפיתוח של רדיו 99.

יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’,  צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “באיזה עולם אנחנו חיים אם מועמד מצוין לניהול גל”צ כמו אור צלקובניק מוכן לעזוב תחנה מצוינת ותנאים טובים, אבל היועמ”שית פוסלת את המינוי למרות שבוצע על ידי ועדה מקצועית, ללא התערבות פוליטית?”

אבישי גרינצייג, הפרשן המשפטי של  ‘גלובס’, כתב: “גם לפי ההיגיון של היועמ”שית בהרב מיארה – שיקול הדעת שלה מופרך, לאור העובדה שמדובר בממשלת מעבר מצד אחד, ולאור העובדה מצד שני שוועדת האיתור בחרה בצלקובניק ולא במועמדת של גנץ שמכהנת כמ”מ כבר שנה ללא שום ועדת איתור אלא כמינוי ישיר של גנץ. המסקנה צריכה להיות מינוי זמני של צלקובניק”.

הוא הוסיף: “העובדה שממלאת מקום מפקד גל”צ גלית אלטשטיין ממשיכה לשנות את מצבת העיתונאים ואת זהות מגישי התכניות גם לאחר שוועדת האיתור המליצה על אדם אחר לתפקיד – זה כבר לגמרי מהמקפצה.  אבל אין ציפיות אז אין גם אכזבות”.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הגיב על ההתנהלות של מ”מ מפקד ג”ל”צ: “פשוט חוצפה שאין כדוגמתה. ומילא אם היה מדובר במהלכים מבריקים, אבל כידוע – במקום שבו מלבלבת פוליטיזציה לא תצמח פופולריות”.

עיתונאי ‘הדרך’ שמעון ליברטי: “גנץ רוצה למנות רמטכ”ל – סבבה, נאפשר לו בתקופת בחירות. גנץ לא רוצה למנות מפקד גלצ – סבבה, נגיד שדוחים את זה בתקופת בחירות. גלי בהרב מיארה, לפקודתך”. 

יותם זמרי הגיב: “רמטכ”ל כן, מפקד גלצ לא…”

עורך כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין צייץ: “אפשר לומר, ובצדק, שהיועמ”שית לא נאמנה לשלטון החוק אך היא בהחלט נאמנה לחלוטין לסער ולגנץ שהסכים להצילו בבחירות בשבוע אחד הספיקה:  לאשר מינוי רמטכ”ל בתקופת בחירות, לאשר מבצע צבאי ללא הקבינט, להאריך כרצון גנץ את מינוי מפקדת גלצ, לאשר לחקור את העיתונאי אלי ציפורי”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות