החלו הפריימריז במפלגת העבודה: 33 מתמודדים על מקומות ספורים

כ-40 אלף חברי המפלגה בוחרים היום מבין 33 המתמודדים, את המועמדים והמועמדות לרשימה • הרשימה תורכב בסוף בשיטת הריצ'רץ' באופן שיוויוני • ומי בסכנת הדחה מהמקומות הראליים?
אריה ריבקינד
י"ב אב התשפ"ב / 09.08.2022 09:46

מפלגת העבודה מקיימת היום (שלישי) פריימריז לרשימה לכנסת ה-25.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

עם פתיחת ההצבעה, בשעה 10:00 בבוקר –  קיבלו כ-40 אלף בעלי זכות הצבעה קישור לטלפון הנייד ובו יוכלו להצביע באופן דיגיטלי עד השעה 19:00 בערב.

קלפיות פיזיות יוצבו בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.

בתהליך ההצבעה, המתפקדים יצטרכו לבחור בין 7-5 מועמדים מתוך 33, שאותם ירצו לראות ברשימה לכנסת הבאה.

אל חברי הכנסת והשרים בכנסת היוצאת, הצטרפו עוד 25 מועמדים, המנסים להשתחל לצמרת הרשימה שהסקרים צופים לה בין 4-ל-6 מנדטים.

בהתאם לתקנון שאושר בוועידת המפלגה, רשימת המפלגה תיקבע על פי עיקרון שוויוני בין גברים לנשים, בשיטת הריצ’רץ’.

כחצי שעה לאחר סגירת ההצבעה יוכרזו התוצאות – וניתן יהיה לדעת מי הצליח להפתיע.

לפי ‘ישראל היום’, הקרב המרכזי בפריימריז הוא בין הח”כים המכהנים של המפלגה. בשל רשימת הריצ’רץ’ בין גברים לנשים – הגברים מתמודדים בעיקר נגד הגברים והנשים נגד הנשים.

המשמעות: מדובר בקרב הישרדות של שני שרי המפלגה – עמר ברלב ונחמן שי. אם שניהם לא יסיימו בשני המקומות הראשונים, גג שלושה, זה כנראה יהיה סוף הקריירה שלהם.

ומה התחזיות?

בגזרה הנשית, רבים במפלגה מעריכים כי אפרת רייטן צפויה לסיים כאישה הראשונה. אחריה מתמודדות אמילי מואטי ונעמה לזימי על מקום האישה השנייה, כאשר מואטי נהנית מיתרון הפופולריות על פני לזימי. מי שנמצאת מאחור בקרב הנשי היא אבתיסאם מראענה.

בגזרה הגברית, רבים בעבודה מעריכים כי גלעד קריב מוביל מבין הח”כים המכהנים. רם שפע התחזק בשנה האחרונה בתוך המפלגה והוא מתחרה בעיקר בעמר בר־לב – אשר למרות סערות רבות במהלך הקדנציה שפגעו בו, עדיין מוערך על ידי ותיקי המפלגה.

בעבודה אומרים כי מצבו של נחמן שי פחות טוב ומי שנושף בעורפו הוא יאיא פינק, שנחשב המועמד המוביל והמפתיע מבין מי שאינם חברי כנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות