“הסדר מקל ומביש”: ביהמ”ש גזר על ליצמן 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס

בית משפט השלום בירושלים אישר את הסדר הטיעון שנחתם עם השר לשעבר יעקב ליצמן, בגין הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר • התנועה לאיכות השלטון: "פוגעים באמון הציבור במערכת ומרסקים את אלמנט ההרתעה"
חיים טוויל
י"א אב התשפ"ב / 08.08.2022 18:06

בית משפט השלום בירושלים אישר היום (שני) את הסדר הטיעון שנחתם עם השר לשעבר יעקב ליצמן וגזר עליו 8 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור את העבירה בה הורש וקנס של 3,000 שקל, בגין הפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

הקנס ישולם עד ליום 22.9.22 .

ליצמן הודה והורשע במעשים. הוא התפטר לפני מספר חודשים מהכנסת כדי להימנע מהטלת קלון.

פרקליט מחוז ירושלים דני ויטמן אמר בתום הדיון: “בית המשפט קיבל את עמדת התביעה לפיה התערבות של נבחר ציבור בדרג שר בהחלטות הדרג המקצועי היא עבירה פלילית של הפרת אמונים, ובכך שרטט את קו הגבול בין מותר ואסור”.

ליצמן הודה והורשע כי ניסה להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינה של לייפר, שהייתה מבוקשת להסגרה באוסטרליה בגין חשד שביצעה מעשים חמורים בתלמידות בבית ספר במלבורן – כך שייקבע שהיא אינה כשירה נפשית לעמוד לדין ולפיכך לא ניתן להסגיר אותה.

הטענה שהיא לא כשירה לעמוד לדין נדחתה לבסוף, והיא הוסגרה.

במסגרת הסדר הטיעון נסגר התיק שבו נחשד כי פעל להשפיע על גורמי מקצוע במשרד הבריאות,  שלא יסגרו מעדנייה בירושלים השייכת למקורבו.

עורכי דינו של ליצמן, ז’ק חן ונעה פירר: “ליצמן לוקח אחריות בפני בית משפט ישראלי. מדובר במקרה גבולי מאד, זו לא פרשה פשוטה, מלכתחילה ההאשמות היו חמורות יותר וכללו פרשה נוספת. לליצמן אין קשר ללייפר, ושאלת מצבה הנפשי היתה בוויכוח מומחים בהסגרתה לאוסטרליה”.

ראש האגף המשפטי של התנועה לאיכות השלטון, עו”ד תומר נאור, אמר: “לצערנו הרב, בית המשפט קיבל פעם נוספת הסדר טיעון מקל ומביש שנחתם עם נבחר ציבור שמעל בתפקידו ופגע פגיעה של ממש בקורבנות תקיפה – הסדר שנחתם אחרי גרירת רגליים לא חוקית של רשויות התביעה.

“התנהלות זו של רשויות התביעה, והסדרי הטיעון המקילים מדי עם נבחרי ציבור פוגעים פגיעה אנושה ביכולתן של רשויות אכיפת החוק למלא את תפקידן כראוי, פוגעים באמון הציבור במערכת ומרסקים את אלמנט ההרתעה. את המחירים על התנהלות זו, נשלם כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצמן התערב ועזר לעשרות אלפי פונים
    09/08/2022 12:14
    שני
  1. היתה לו טעות באחד או שני מקרים, לא היה מקום כלל להעמידו לדין