אוכל כלבים: איזה סוגי מזונות מתאימים? טיפים ומידע

כלב זקוק לתזונה הולמת ואיכותית כדי לגדול, להתפתח ולתפקד כראוי • בעלי כלבים רבים חשים מבולבלים לנוכח מגוון המזונות הרחב אשר השוק מציע ורמת הידע שלהם אודות סוגי המזון לרוב מועט •  ליקטנו עבורכם אינפורמציה חשובה במיוחד - במאמר הבא
תוכן שיווקי
י"א אב התשפ"ב / 08.08.2022 12:15
סוגי מזונות

אוכל יבש

אוכל יבש לכלבים הינו מזון בעל לחות נמוכה, ומכאן נגזר שמו, אוכל יבש. אוכל יבש לכלבים מורכב מ-25% עד 65% פחמימות, ויטמינים ומינרלים, אך לא כל סוג מכיל ריכוז מספק של אותם ויטמינים ומינרלים, דבר העלול להגדיל את הסיכוי להתפתחות דלקת בדרכי השתן. נפח המזון בדרך כלל דחוס, ומרקמו קשה ופריך. אוכל זה תורם מאוד לתפקוד תקין של מערכת העיכול, שיניים ולמניעת ריחות שאינם נעימים מפה הכלב.

אוכל רטוב

אוכל רטוב הינו אוכל המכיל אחוז לחות גבוהה יותר בהשוואה לאחוז הלחות הקיים באוכל היבש, דבר המקנה לו מראה לח ואף מעורר תאבון כמתרחש כלפי מאכל המוגדר כפינוק, בקרב כלבים מסוימים. אוכל זה מכיל  ויטמינים ומינרלים בכמות גבוהה מאוד, דבר המסייע במניעת דלקת של דרכי השתן.

אוכל ביתי? לא בבית ספרנו

בקרב בני אדום נפוצה האמרה ש’אין כמו אוכל ביתי’. לאמיתו של דבר, כשמדברים על בני אדם אין בכך כל ספק, אך לגבי כלבים אמרה זו איננה נכונה כלל וכלל ואף יותר מכך, היא עלולה להזיק. כלבים זקוקים לאוכל מותאם ואיכותי, וכמה שיותר איכותי, כך טוב יותר. אך גם שהמזון הניתן לכלב הינו מותאם ואיכותי חשוב להמשיך ולזכור כי כלב אינו אדם הזקוק לגיוון והחלפות רבות בסוגי המזון, והחלפה של סוג המזון ללא סיבה מוצדקת עלולה להוביל לסימפטומים שליליים אצל הכלב, כך שאם מזונו של הכלב איכותי, מותאם וערב לו, אין שום סיבה להחליפו.

מרכיבי מזון נחוצים

בין מרכיבי המזון הנחוצים לכלב שלכם נמנים:

– בשר

– דגים

– עדיפות לפחמימות מורכבות לעומת פחמימות פשוטות, כמו שיבולת שועל

– מים בכמות מספקת

דירוג המזונות לכלבים

רגיל – מזון רגיל לכלבים אמנם עדיף על פני מזון ביתי אותו מספק בעל הבית, אך גם הוא פשוט ביותר ועלול לגרום לבעיות שיניים או פרווה.

פרימיום – מזון פרימיום לכלבים טוב יותר ממזון פשוט ועשוי בעיקר מדגים, בשר ופחמימות פשוטות יחסית.

סופר פרימיום – מזון סופר פרימיום לכלבים נחשב כמזון איכותי ללא פחמימות, אלא עשוי בעיקר ממקורות מן החי.

אולטרה פרימיום – מזון אולטרה פרימיום לכלבים נחשב כמזון האיכותי ביותר הקיים בשוק המכיל מרכיבים איכותיים בלבד ועומד בתקנים מוקפדים עד מאוד.

מה מעיד על איכות המזון?

אוכל כלבים איכותי צריך להכיל כמות מספקת של חלבון ובשר. אם הרכיב הראשון ברשימת הרכיבים המופיעה בצד האחורי של אריזת המזון ישנה פחמימה כמו קמח, ניתן להסיק שמרבית המזון אינו מבוסס על חלבון או בשר. מנגד, חלבון או בשר המופיעים כראשונים ברשימת הרכיבים מעידים על מזון בעל כמות חלבון גבוהה, בדיוק כמו שהכלב שלכם צריך!

כשמדובר בחנות חיות אנימל שופ לא תצטרכו לשבור את הראש איזה מזון איכותי ואיזה לא, כי בחנות חיות אנימל שופ האיכות, לצד מגוון עצום במחירים משתלמים לכל כיס, היא שם המשחק.

כמויות המזון

לכל כלב תתאים כמות מזון שונה, וכדי לוודא כי הוא מקבל מספיק מזון, ומנגד – לא צורך יתר על המידה, רצוי להתייעץ עם וטרינר. התאמת כמות המזון אינה דבר של מה בכך, אלא לפי שלושה פרמטרים מרכזיים: גודל הכלב, משקל הכלב ושלב החיים בו הוא מצוי. כך למשל, כלב צעיר צריך לצרוך כמות מזון גדולה יותר מכלב מבוגר משום שההוצאה האנרגטית שלו גבוהה יותר.

גיל הכלב כגורם משפיע על סוג המזון

כלב בוגר – כלב בוגר נחשב ככזה מגיל שנה ועד 8. הוצאתם האנרגטית גבוהה יותר משל כלבים מבוגרים ולכן הינם זקוקים לתזונה הכוללת את כלל המרכיבים התזונתיים: שומנים, פחמימות מורכבות, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים.

כלב מבוגר – כלב מבוגר נחשב ככזה כאשר עבר את שמונת השנים הראשונות לחייו, זקוק לתזונה המבוססת בעיקר על חלבונים לעומת פחמימות.

גורים – גורים המצויים בתהליך התפתחות זקוקים לתזונה עתירת קלוריות ומרכיבים תזונתיים כדי להתפתח בצורה תקנית ובריאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות