צה”ל סיכם המבצע: ‘כיפת ברזל’ כיכבה, השרשרת הצבאית הוכתה

בצה"ל מסכמים את 66 השעות של מבצע 'עלות השחר': הותקפו 170 יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי, פגיעה משמעותית בשרשרת הצבאית של הארגון • כמה מחבלים חיסלו כוחות צה"ל, כמה אזרחים פלסטינים נהרגו מירי כושל של מחבלי הג'יהאד, ואילו שתי נשים חוסלו בדירת המסתור
חרדים 10
י"א אב התשפ"ב / 08.08.2022 10:22

לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף: דובר צה”ל, תא”ל רן כוכב, סיכם הבוקר (שני) את הישגי מבצע ‘עלות השחר’ ויעדיו ועדכן במספרי הרקטות שנורו לעבר ישראל.

רוצים לשלם במזומן? כל מה אתם צריכים לדעת על ההגבלות החדשות

לדבריו, במהלך מבצע ‘עלות השחר’ נורו לעבר ישראל 1,175 רקטות, פצצות מרגמה וטילים – כאשר  200 מתוכם נפלו בשטח עזה.

מערכת כיפת ברזל יירטה כ-380 רקטות ב-96% הצלחה.

צה”ל תקף 170 יעדי טרור של הג’יהאד האסלאמי וגרם לפגיעה משמעותית בשרשרת הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי וברכיבי הטרור של הארגון. חוסלו מפקד מערך הנ”ט, פעיל בדרג ביניים, ג’עברי, מנצור ופעילים נוספים. בנוסף נרשמה פגיעה בעשר חוליות שיגור בזמן אמת. סוכלה גם מנהרת טרור שלא חצתה לכיוון ישראל.

כוכב הודה: “הייתה פגיעה שלנו בלא מעורבים כולל ילדים שנהרגו מפיצוצי משנה. האירועים האלה בבדיקה ונדע בשעות או הימים הקרובים איפה היינו בסדר. אנחנו מבינים שיש ככל הנראה 35 הרוגים פלסטינים מירי צה”ל, 11 מהם בלתי מעורבים, זה נתון טוב ואנחנו מפיקים לקחים. יש עוד 15 הרוגים פלסטינים שנהרגו מירי כושל פלסטיני”.

להגדלה – לחצו על התמונה

לדברי כוכב, ישנם יותר הרוגים פלסטינים בלתי מעורבים שנהרגו מאש הג’יהאד האסלאמי מאשר מאש צה”ל.

דובר צה”ל הודה כי בחלק מהמקומות הייתה פגיעה בבלתי מעורבים, חלקם ילדים, כתוצאה מפיצוצי משנה: “צה”ל יתחקר את האירוע ומצר על מותם”.

הוא הוסיף: “בזהירות נגיד שתקפנו בג’אבליה והרגנו פעיל אחד, יכול להיות שזה האירוע שבו נהרגו בלתי מעורבים, חלק מהם כתוצאה מפיצוצי משנה”. לדבריו, אשתו של חאלד מנסור ואשתו של מפקד חטיבת רפיח נהרגו בחיסול: “שתיהן היו בדירת המסתור ונהרגו. היינו מעדיפים לא להרוג אותן. אבל משיקולינו, לפעמים מתקבלת החלטה להרוג אותו גם אם היא תפגע”.

החזרה לשיגרה בעורף תיעשה באופן מדורג במהלך היום, לאחר שיהיה ברור שהירי מעזה לישראל פסק לחלוטין. בין היתר פעלו לפתוח עוד הבוקר, החל מהשעה 09:00, את המעברים ארז וכרם שלום למעבר פועלים, אספקה ודלק בין ישראל לרצועה.

כצעד ראשון, ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה: תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. גם  תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון עתידה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00.

ברשת ב’ דווח כי בדרג המדיני והביטחוני מסמנים שני הישגים מרכזיים למבצע: דחיית המשוואה שניתן לאיים על תושבי מדינת ישראל ועוטף עזה בעקבות מעצר שגרתי ביו”ש והעובדה כי סוכלה הצמרת הפיקודית של הג’יהאד האיסלאמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות