“הכיתות ריקות” • צפו: הסרט שהציגה העירייה בבית משפט

בלעדי • עיריית בית שמש ביקשה משופט בית משפט השלום להגיע אל בית הספר 'שפות ותרבויות', כדי לראות מקרוב את העובדות • אבל השופט הודיע: "יומני אינו מאפשר עריכת ביקור. אשמח אם יומצא צילום בסרט" • אז עו"ד אורי קידר ערך סיור מצולם בכל מתחם • משרד החינוך הודיע: "כבר הערב יעתור המשרד לבית המשפט המחוזי בירושלים"
נחמן וייס
ט' אלול התשע"ד / 04.09.2014 20:47

הסרט שהציגה עיריית בית שמש בבית המשפט שמוכיח: רובם של הכיתות בבית הספר החילוני שפה ותרבויות – ריקות.

בתשובה שהגישה אתמול עיריית בית שמש באמצעות עורך הדין אורי קידר לבית משפט השלום בירושלים, ביקשה העירייה מהשופט לרדת לשטח ולראות בעיניו את המצוקה.

“במלוא הכבוד יאמר, כי בעניין הנדון בהליך זה, יש צורך אקוטי בבחינת העובדות ללא תיווך בבחינת ‘טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים’, על מנת לתפוס עד כמה המציאות בשטח רחוקה מן המתואר בתקשורת ובבקשת משרד החינוך, ועד כמה מדובר באירוע פוליטי ותקשורתי, ולא מקצועי או משפטי”.

השופט, סגן נשיאת בית המשפט השלום בירושלים, גד ארנברג, דחה את הבקשה, בטענה כי נקבעו לו דיונים ו”יומנו אינו מאפשר לו”. במקום זאת ביקש השופט מעורכי הדין, לצלם לו את בית הספר, בכדי שיוכל להתרשם בעיניו מהמציאות.

עו”ד קידר, נענה לבקשה, וכפי שניתן לראות בסרט, שמתפרסם לראשונה בחרדים10, ערך סיור מצולם ארוך ברחבי בית הספר ‘שפה ותרבויות’, כשהוא עובר חדר חדר, ומראה בדיוק למה הוא משמש. כשהמסקנה העולה מהסרט היא, שרוב הכיתות עומדות ריקות ביום-יום ומשמשות רק לחוגים קצרים.

“הראנו לבית המשפט בצורה ברורה”, אומר לחרדים10 דובר עיריית בית שמש מתי רוזנצוויג, “כי רובם של החדרים בבית הספר אינם משמשים ככיתות לימוד אלא כחדרים לחוגים מסוימים”.

“בשביל כל שיעור צריך כיתה?” הוא תמה, “אפשר ללמד באותה כיתה את רוב המקצועות”.  בנוסף אומר רוזנצוויג, “יש חדרים רבים שנועדו למחסן ועומדים ריקים לגמרי”.

כזכור, בית המשפט החליט לדחות את העתירה שהגיש משרד החינוך נגד עיריית בית שמש, וקיבל את טענת עו”ד קידר כי העניין אינו בסמכותו של בית משפט השלום אלא של בית המשפט לעניינים מנהליים.

בנוסף כתב השופט: “אין ספק שהמבנה הינו בבעלות עיריית בית שמש. אמנם, הוא נבנה מכספי משרד החינוך אך זו נתנה אותו לעירייה על מנת לקיים בו מוסד חינוכי, בהתאם להוראות הדין. דהיינו, הן הבעלות במבנה בית הספר והן זכות השימוש בו נתונים לעיריית בית שמש. לפיכך אין ולא יכולות להיות למבקש טענות שמקורן בבעלותה במנה בית הספר לשפות או בשימוש הנעשה בו.”

עוד טען השופט כי משרד החינוך פעל ב”חוסר נקיון כפים בבקשה לצו המניעה” ולא מסר פרטים רלוונטים לנושא.

ראש העיר משה אבוטבול הודיע, כי כבר מחר יחזרו התלמידות לבית הספר. מוקדם יותר אמר אבוטבול, “קשה לי לראות את התלמידות יושבות ודומעות בביתן או ברחוב”.

בתוך כך, משרד החינוך נמסר:  “כבר הערב יעתור המשרד לבית המשפט המחוזי בירושלים בעניין בית הספר הלא חוקי בבית שמש”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תושב בית שמש
    05/09/2014 01:17
    משה
  1. אני כתושב מכיר הרבה בתי ספר פה בעיר ואין שום בית ספר חרדי בכזה גודל כ”כ הרבה כיתות ריקות לדעתי אפשר לקחת להם לעוד בית ספר לא רק למשכנות דעת מה צריך שפיות ותרביות בית ספר כזה ענק אבל לא סתם ענק .

  2. לא יאומן !! כל זה ל-144 תלמידים!!?!
    05/09/2014 08:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. 24 חדרים… כלומר בממוצע כ-6 ילדים לחדר….
    על זה משרד החינוך נלחם??
    איפה עירית בית שמש היתה עד היום??

  4. בית המריבה
    05/09/2014 09:38
    מרים
  5. עו”ד קידר עשה עבודה רצינית תוך הסקת מסקנות חכמות מענין השם בית ספר לשפות ותרבות כשאין שפה משותפת עם יהודים מאותה עיר. העיקר לומדים על תרבות ארצות ניכר וזקוקים לכיתה נפרדת. מזל שלא עשו כיתה לפורים. או חנוכה . את המייצג בתרבות היהודית בחרו ( באירוניה) כנושא את השמיטה.דבר זה בולט בסרט כשרואים את השממה סביב החלק של כיתות המריבה וכן במגרש המשחקים שננטש בעקבות מפולת הסלעים.אבל כמובן זה כבר חלקה של העיריה כנושא דחוף לטיפול. נוסף לכך לא נראה שמץ של תרבות יהודית אבל של אינדיאנים כן… . איך לא הולכים לאיבוד בבית ספר שכזה? כנראה שמשתמשים בתוכנת ניווט.
    מרים

  6. סרט חובה! יש להפיץ ולפרסם!
    05/09/2014 10:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. מתחם ענק ומבוזבז
    בתוך שכונה חרדית
    עבור קומץ ילדים שמוסעים אליו יום יום…

    מי שיודע איך נראות הכיתות הקטנות והצפופות שלנו… אין בכלל חצר…הכל מכוסה בקרוואנים… שלא לדבר על אולם ספורט! חדר טיפןל רגשי! “כיתת” מנהלת! (חדר רגיל כבר לא מספיק לה…) חדר תרבויות! חדר גבס ועיסת נייר!
    הלכתי לאיבוד…

  8. כשהוקמה השכונה ראש העיר שם בכוונה בי
    07/09/2014 00:17
    noko
  9. יש סה”כ 11 תלמידים מהשכונה וכל השאר מגיעים מהעיר החילונית
    בושה!!!!!!!!!!!!