לפיד לרשויות בעוטף: ‘המטרות הושגו, אין תועלת בהמשך המבצע’

ראשי הרשויות בעוטף ציינו כי הבינו מלפיד שהמשך המבצע עלול לגרום ליותר נזק מתועלת • גורמים בישראל אישרו: מתנהלים מגעים להפסקת אש ואף ישנה התקדמות
אריה ריבקינד
י' אב התשפ"ב / 07.08.2022 18:47

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה.

תחילה סייר לפיד בפיקוד הדרום, יחד עם שר הביטחון בני גנץ – שם קיימו השניים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ”ל אביב כוכבי, המזכיר הצבאי לרה”מ אלוף אבי גיל, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו, וגורמים נוספים.

לאחר מכן, ביקרו לפיד וגנץ במרכזי השליטה בפיקוד, ועקבו מקרוב אחר פעולות התקיפה שמבוצעות מגזרה זו. הם שוחחו עם חיילים המשרתים במקום ועם מפקד מרכז השליטה.

בהמשך ביקר לפיד בעיר שדרות, שם נפגש בעיריית שדרות עם ראשי רשויות בדרום, יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביאי.

לפיד אמר לראשי הרשויות בפגישה: “המטרות הושגו – אין תועלת בהמשך המבצע”.

ראשי הרשויות ציינו כי הבינו מראש הממשלה כי המשך המבצע עלול לגרום ליותר נזק מתועלת.

על פי דיווחים בכלי התקשורת הערבית, המצרים יודיעו על הפסקת אש שתחל הערב ב-20:00. גורמים בישראל אישרו שמתנהלים מגעים להפסקת אש ואף ישנה התקדמות – אך לטענתם נותרו עוד מספר פרטים שצריך לסכם. דובר הג’יהאד האיסלאמי לא הכחיש את הדיבורים על הפסקת אש וציין כי “המצרים עושים מאמצים”.

לפיד עדכן את ראשי הרשויות בפורום מנכ”לי משרדי הממשלה שהתכנס אתמול, במטרה לתכלל את המענה האזרחי בצורה מיטבית במבצע עלות השחר.

לפי לשכת ראש הממשלה, ראשי הרשויות ציינו כי בימים האחרונים מתקיים קשר שוטף ושיתוף פעולה הדוק אל מול המערכת, וכן אמרו כי זו פעם ראשונה שמשרדי הממשלה יוזמים ופונים אליהם ישירות.

בפגישה השתתפו ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש מועצה אזורית שדות נגב תמיר עידן, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, ראש העיר אשקלון תומר גלאם וראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו. כמו כן, השתתפו מנכ”לית משרד רה”מ נעמה שולץ, המזכיר הצבאי של רה”מ אלוף אבי גיל וגורמים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיבקש מהג'יהאד האיסלאמי שיואילו בטובם להפסיק...
    07/08/2022 18:49
    יואל
  1. אולי יסכימו אם ייתחנן