‘דורש יכולות בלתי רגילות’: כך נראה המרדף אחר הטילים ממבט הלוחמים

סרן ליאור סיפר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב על יירוט הטילים של הג'יהאד האסלאמי: "אנו ערוכים טוב מאוד. יירוט של מטרה שמכוונת לאזור מגורים, זו אחת התחושות המדהימות שחוויתי בחיי" • "מתחת למלחמת הכוכבים הזאת, יש אנשים שעובדים ימים כלילות"
חרדים 10
י' אב התשפ"ב / 07.08.2022 14:50

מבצע ‘עלות השחר’: סרן ליאור, מפקד סוללת כיפת ברזל, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ושיתף ברגעים המשמעותיים והמורכבים במערכה.

“בין הסלמה להסלמה, אנו ממשיכים לאמן את אנשינו ולשדרג את המערכת”, סיפר ליאור. “לכל שדרוג טכנולוגי, אנו צריכים להתאים את עצמנו.

“בסופו של דבר, מ’שומר החומות’ ועד ההיערכות האחרונה, למדנו את הלקחים ואנחנו מגיעים מוכנים. אני יכול לומר שבנקודת המצב הנוכחי, אנחנו ערוכים טוב מאוד – גם אל מול אתגרים שראינו ב’שומר החומות’ וגם יותר מכך, גם מבחינת אנשים וגם מבחינת מערכת. המטרות שלנו הן להגן על מה שצריך להגן ולא לירות על מה שלא צריך, בסוף אנחנו רואים דיוק טוב מאוד, אנו שומרים על אחוזים גדולים. ברור לכולנו שהירי של חמאס בשומר החומות היה בכמויות גדולות יותר ומאתגר הרבה יותר”.

הוא הוסיף: “חשוב לומר כי הירי של הג’יהאד פועל ברציפות והוא קצר ומהיר, דורש מהצוותים יכולות של תגובה כמעט בלתי רגילות. מבחינתנו זה לא משנה, גם אם יפתיעו עכשיו בתגובה שנראית כמו ‘שומר החומות’, אנחנו נדע לעמוד בה ואנחנו אפילו מוכנים הרבה יותר”.

לדבריו, “אנשים באו עם מורל גבוה, הם הגיעו ממקום רחוק מאוד כדי להגן על הדרום. הזכות של להגן על הבית בוערת בהם, אני רואה זאת בעיניים שלהם, הם עומדים בזה בצורה מופלאה. יש סיפוק, זו תחושה שאי אפשר לתאר אותה.

“אני יכול לומר באופן אישי שיירוט של מטרה שמכוונת מעבר לאזור מגורים, זו אחת התחושות המדהימות שחוויתי בחיי, ולא רק בשירות. זו זכות ענקית, האנשים פה חווים את הדבר הזה ואין אחד שאמר שחווה דבר שהוא טוב מזה. מתחת למלחמת הכוכבים הזאת, יש אנשים שעובדים ימים כלילות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות