ח”כ מרע”מ דורש מלפיד: “להפסיק מיד את המלחמה המטורפת הזו!”

ח"כ וליד טאהא מרע"מ - השותף של לפיד ובנט בקואליציה - מאשים את ישראל בניהול "מדיניות של התנקשות, דיכוי ותוקפנות" • הדגיש: רע"מ ניצבת לימין העם הפלסטיני כנגד התוקפנות הישראלית • ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "הפסיקו את המתקפה על עזה!"
חרדים 10
י' אב התשפ"ב / 06.08.2022 21:39

חבר הכנסת ווליד טאהא מרע”מ  – השותף של לפיד ובנט בקואליציה – תוקף את ממשלת ישראל על המבצע הצבאי ברצועת עזה נגד ארגון הטרור הפלסטיני הג’יהאד האסלאמי.

בפוסט שפרסם בערבית בפייסבוק, כתב טאהא: “מדיניות ההתנקשויות, הדיכוי והתוקפנות” של כל ממשלות ישראל “לא תביא ביטחון ויציבות לאזור”.

לדבריו, במקום “המדיניות רוויית הדם”, על ממשלת ישראל לפעול לסיום הכיבוש, להסיר את המצור ולספק תנאי ביטחון לכל עמי האזור. “דם הפלסטינים החפים מפשע, אסור שישמש דלק עבור המפלגות בישראל לצורך מטרותיהן הפוליטיות”.

הוא דרש מלפיד: “על הממשלה הזו להסיר ידה מעזה ולעצור את המלחמה המטורפת הזו! אנו עומדים לצד בני עמנו נגד התוקפנות והמלחמה, וקוראים לעצור את המלחמה, לחזור לדרך הרגיעה ולמנוע מהאזור את אסון המלחמות”.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר בהפגנה בחיפה נגד המתקפה על הג’יאהד האיסלאמי: ״סבב גורר סבב, עוד הרג ועוד התנגדות. חייבים לעצור את מעגל האימה. יצאנו להפגין יחד למען הדרך היחידה שתיטיב עם בני שני העמים – משא ומתן אמיתי לסיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל ושלום צודק”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן: “הפסיקו את המתקפה על עזה! המשך המלחמה על עזה יוביל רק לעוד סבל וקורבנות. חייבים הפסקת אש מיידית – מי שהתחיל את המתקפה בהחלטה פוליטית יכול לסיים אותה בהחלטה פוליטית. רק פיתרון מדיני וסיום הכיבוש והמצור יקנו ביטחון אמיתי!”

ח”כ מנסור עבאס, יו”ר רע”מ, הגיב על האשמות קשות שהפנה כלפיו השייח’ כמאל אל-ח’טיב, סגן ראש התנועה האסלאמית הפלג הצפוני, ולפיהם עבאס שותף בתוקף חברותו בקואליציה במתקפה הצבאית של ישראל ברצועת עזה.

בפוסט בפייסבוק ביקש מנסור עבאס להבהיר את עמדתו, והבהיר כי השותפות של רע”מ בקואליציה הסתיימה לאחר פיזור הכנסת ואין למפלגות הערביות כל השפעה מעשית בכל הנוגע להחלטות בנושאי חוץ וביטחון.

לדברי עבאס, רע”מ בחרה להיות חברה בקואליציה אך לא בממשלה כדי שלא תצטרך להיות שותפה לדיון בנוגע לקבלת החלטות על מלחמה או החלטות אחרות הקשות עבורה בהיותה מפלגה ערבית.

“השותפות בקואליציה”, כתב עבאס, “נועדה לפתור את בעיות החברה הערבית הבוערות מתוך המעגל המשפיע”.

עבאס הוסיף כי אין הבדל בין הימין לשמאל בנושאי חוץ וביטחון.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחבלים נובחים
    06/08/2022 22:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תעברו לגור בעזה ואח”כ תנבחו…

  2. פרשייה גדולה יותר העוסקת בעבר, הווה ועתיד
    07/08/2022 04:20
    מחיית עמלק
  3. “זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם: אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ וְאַתָּה עָיֵף וְיָגֵעַ וְלֹא יָרֵא אֱ-לֹהִים: וְהָיָה בְּהָנִיחַ ה’ אֱ-לֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה’ אֱ-לֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח”
    (דברים כ”ה, י”ז-י”ט)