בכיר חוסל ברפיח • אלוף: הצמרת הביטחונית של הג’יהאד חוסלה

צה"ל חיסל את חאלד מנסור, מפקד מרחב דרום רצועת עזה של הג'יהאד • יותר מ-380 טילים שוגרו, מטחים גם על ת"א: ירי בלתי פוסק מהרצועה לעבר העוטף, הדרום - וגם מרכז • הפלסטינים טוענים: ארבעה ילדים נהרגו • צה"ל הציג סרטון: הילדים נהרגו משיגור רקטות כושל • היום השני
חיים טוויל
ט' אב התשפ"ב / 06.08.2022 20:27

מבצע ‘עלות השחר’ – היום השני: לאחר יום של מטחי טילים בלתי פוסקים לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום, אזעקות צבע אדום נשמעו היום (שבת) בתל אביב ואזור המרכז.

שני טילים נפלו בים סמוך לתל אביב ושניים נוספים יורטו על ידי כיפת ברזל מעל בת ים. לא דווח על נפגעים או נזק כבד.

עד כה נספרו מאז תחילת מבצע עלות השחר מעל 380 שיגורים: 94 נפלו ברצועה, 29 בים, 160 יירוטים ו-96 אחוזי הצלחה ביירוטים.

ארגון הטרור חמאס לא שותף ללחימה.

מטח ירי כבד נורה לפני יציאת השבת מרצועת עזה לגוש דן. אזעקות נשמעו בסביבות השעה 18:00 בדרום תל אביב, בת ים, חולון, אזור וראשון לציון.

במקביל, צה”ל ממשיך לתקוף יעדים של הג’יהאד האסלמי ברחבי הרצועה.

חיל האוויר תקף הערב את ביתו של בכיר בג’יהאד האסלאמי ברפיח וככל הנראה הצליח לחסל אותו.

הבכיר הוא ח’אלד מנסור, ראש הג’האד האיסלמי בדרום הרצועה, מי שהיה אחראי לפיגוע נגד אל”מ פינקו זוארץ הי”ד, והפיגוע נגד רס”ן אלירז פרץ הי”ד.

דובר צה”ל תא”ל רן כוכב אמר: “בפעילות משותפת של צה״ל והשב״כ ככל הנראה סוכל בכיר נוסף בגא״פ חאלד מנצור, מקבילו של ג׳עברי, מפקד הגא״פ בדרום, .  בדירת מסתור ברפיח. החיסול בוצע בזכות מודיעין מדויק של שב״כ, אמ״ן ופיקוד הדרום. עדיין אין לנו ודאות מוחלטת שח’אלד מנסור חוסל, אבל שני הסייענים שהיו איתו בדירת המסתור נהרגו, וגם הוא ככל הנראה”.

מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על חמישה הרוגים, בהם ארבעה ילדים, ו-15 פצועים בג’בליה שבצפון הרצועה בעקבות תקיפת צה”ל. גורמים בצה”ל אמרו כי התקיפה אחרונה של צה”ל בג’בליה הייתה ב-18:34, באור יום.

ראש מערך ההסברה הלאומי הודיע רשמית כי שיגור כושל של הג’יהאד האסלאמי הוא הגורם להרג הטראגי הילדים בג’באליה, בניגוד לפרסומים הפלסטינים: “יש בידינו סרטונים המוכיחים מעל לכל ספק שלא מדובר בתקיפה ישראלית. כוחות הביטחון הישראלים לא תקפו בג’באליה בשעות האחרונות”.

הוא הוסיף: “הוכח באופן חד-משמעי כי מדובר בשיגור כושל של רקטה ששוגרה על ידי הג’יהאד האסלאמי.

“עם פרסום הידיעות בתקשורת הפלסטינית והבינלאומית, התקיים תחקור כולל שהעלה באופן חד-משמעי כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא בשיגור רקטה מהרצועה, שנפלה בלב ג’באליה.

“כל ירי של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הוא פשע מלחמה כפול. הוא יורה על אזרחים, ומשתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים. האירוע הזה הוא דוגמא לפגיעה של הג’יהאד האסלאמי בתושבי הרצועה. ישראל מצרה על כל פגיעה בחפים מפשע”.

היום השני למבצע – עדכונים שוטפים:

23:41: חאלד אל-בטש, ממנהיגי הג’יהאד האיסלאמי: “יש לנו דרישות, אם הן יתממשו, הסבב הזה יסתיים. כולל שחרורו של המפקד בסאם א-סעדי, שנעצר במחנה ג’נין”.

23:35: ראש אגף המבצעים, האלוף עודד בסיוק: “פגענו בשרשרת הפיקוד של הג’יהאד האיסלאמי, ובראשם חאלד מנסור. זהו סיכול חשוב מאוד שלפי כל הנתונים שבידי פגענו בו, והוא סוכל יחד עם נוספים. כל הצמרת הביטחונית של הג”אפ חוסלה”.

בסיוק הוסיף: “אנחנו פועלים גם בעזה, ביו”ש וייתכן שגם במקומות נוספים. לא נעצור עד שהג’יהאד האיסלאמי יפסיק לאיים עלינו”.

23:01: צבע אדום בעוטף עזה: שדרות, איבים וניר עם.

22:59: רה”מ יאיר לפיד מכנס  את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי בקריה בתל אביב. לפיד: “ישראל תמשיך לפעול ללא היסוס כדי להבטיח שלום תושביה”.

22:56: תמיר הימן, ראש אמ”ן לשעבר, התייחס לחיסול ח’אלד מנסור וכתב בטוויטר: “סיכולו המסתמן של ח’אלד מנסור חשוב אף יותר מסיכולו של תייסיר ג׳עברי”.

22:52:צבע אדום באשקלון.

22:33:  צה”ל: חאלד מנצור, מקבילו של תייסיר ג’עברי, מפקד מרחב דרום של הג’יהאד האסלאמי, חוסל בתקיפה של מטוסי קרב. מנצור ניסה להוציא פיגועים נגד ישראל ולאורך השנים היה מעורב בירי רקטי. החיסול – מסר לג’יהאד – “אין מקום בטוח”. מנצור היה בדירת מסתור עם אל מודלל.

22:23: צבע אדום בנחל עוז.

22:20:החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב.

22:04: מטח כבד לעבר חבל לכיש: צבע אדום בבית שקמה, גיאה, ברכיה, הודיה, אמונים, בית עזרא, גבעתי, ניצנים, עזר, שדה עוזיהו, ניר ישראל ותלמי יפה.

21:50: דיווח: צה”ל תקף ברפיח את ביתו של בכיר בג’יהאד האסלאמי, אחמד מדלל. הפלסטינים מדווחים על לפחות 3 הרוגים ממשפחתו של מדלל.

21:50 | דיווח בעזה: צה”ל תקף חוליית מחבלים באזור ג’באליה שהתכוונה לשגר רקטות לעבר ישראל. בעזה מדווחים על לפחות 7 הרוגים כתוצאה מהתקיפה ועל לפחות 30 פצועים. הפלסטינים טוענים שבין ההרוגים ישנם גם 5 ילדים: “ישראל ביצעה טבח”.

21:49: דיווחים בעזה על חמישה הרוגים פלשתינים ו-15 פצועים בתקיפה באזור ג’בליה שבצפון הרצועה. כוחות הצלה הוזעקו לזירת ההפצצה ופועלים לחילוץ ההרוגים, הפצועים והלכודים. לפי חלק מהדיווחים, בין ההרוגים יש גם ילדים.

בצה”ל בודקים אם הילדים נהרגו בתקיפה של הצבא, או שמא בשיגור כושל. ברצועת עזה מתארים את האירוע בג’בליה כטבח. ברשתות החברתיות מפורסמות תמונות הילדים שנהרגו.

על פי בדיקה ראשונית של צה”ל, חוליית מחבלים התכוננה לשיגור רקטות לעבר המרכז. אחת ההערכות היא שייתכן שכתוצאה מכשל בשיגור מספר רקטות פגעו בבית של משפחה תמימה – וזה מה שהוביל למספר הנפגעים החריג.

21:17: דיווח: צה”ל תקף חוליית מחבלים באזור ג’באליה ששיגרה רקטות לעבר ישראל. בעזה מדווחים על שני הרוגים ועל מספר פצועים.

21:15 :ערב הסעודית: מגנים את התקפות ישראל ברצועת עזה.

21:15 – צבע אדום בכיסופים.

21:11 – פגיעה ישירה במפעל בשער הנגב. אין דיווח על נפגעים.

21:00 – מטח נוסף ליישובי העוטף: צבע אדום בזיקים, אשקלון, חלץ, ארז, נתיב העשרה, ניר עם, שדרות, איבים, ניר עם, גבים, מכללת ספיר, כפר עזה, נחל עוז, סעד, אשדוד ועלומים. כ-10 רקטות נורו לעבר ישראל.

21:00 – עשרות כלי טיס של צה”ל חגים מעל הרצועה במארב למשגרי הרקטות.

20:30 – מפקד אוגדת עזה, תא”ל נמרוד אלוני, למיכל רבינוביץ’ בחדשות הערב בכאן 11: “יש מטרה אחת ברורה – להפסיק את האיום. אם הג’יהאד ינצור את האש, האירוע יהיה מאחורינו. חמאס לא חלק מהעניין, לא מזהים כרגע היערכות שלו”.

20:30 – בשל התנהלות חמאס: הג’יהאד האסלאמי עובר לתוכנית ב’ – יורה פחות מטחים כדי להחזיק יותר זמן מול ישראל.

20:30 – מתחילת המבצע: מעל ל-380 רקטות נורו לישראל, 90 נפלו בשטח הרצועה והשאר יורטו.

20:30 – רקטות נורו לעבר תל אביב והמרכז, 2 נפלו בים.

משעות הבוקר המטחים נורו  מעת לעת לעבר היישובים במועצות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדרות, ואזעקות נשמעו גם באזור אשקלון, נתיבות ובשפלה. באחד המטחים שנורו הערב רקטה נפלה סמוך למבנה באשקלון, ולא נרשמו נפגעים באירוע.

מרקטה שנפלה במועצה האזורית אשכול, ואדם נפגע קל מרסיסים ונזק נגרם במקום. לאחר מכן, נפצעו שני חיילים שהגיעו לטפל בנפל של פצמ”ר שלא התפוצץ בעוטף ונפגעו מרסיסים של רקטה שנפלה באזורם.

רסיסים של מיירט נפלו באחת השכונות בשדרות, אין נפגעים. עם זאת, נזק רב נגרם לבית בעיר שנפגע מרקטה.

בתגובה לירי הרקטות, דובר צה”ל הודיע כי חיל האוויר תקף שני מחסני אמל”ח ימיים שמוקמו בבתים של פעילי הג’יהאד, וכן כי מסוקי קרב ולוחמי מגלן תקפו ארבע עמדות צבאיות של הארגון ושני מחסני אמצעי לחימה.

מתחילת מבצע “עלות השחר” ועד למוצאי שבת, כוחות מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 21 בני אדם, בהם 2 פצועים קל מרסיסים, 13 פצועים קל שנחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן ו-6 שלקו בהתקף חרדה.

בנוסף  טופלו מספר נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ולא נזקקו לפינוי לבית חולים, ובמספר נפגעי חרדה שטופלו במקום.

הזרוע הצבאית של החזית העממית מפרסמת תיעוד של שיגורי מרגמות ורקטות שלה

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שבת, 6.8.2022,בשעה 20:00, עד ליום ראשון, 7.8.2022, בשעה 18:00:

עוטף עזה – פעילות מצומצמת (מדרג כתום):

פעילויות חינוכיות – אין לקיים פעילויות חינוכיות. ניתן לקיים פעילות חינוך מיוחד בתוך מרחב מוגן תקני.

התקהלויות ושירותים – ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.

מקומות עבודה – ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מערב הנגב ומרכז הנגב – פעילות מצומצמת (מדרג כתום):

פעילויות חינוכיות – אין לקיים פעילויות חינוכיות. ניתן לקיים פעילות חינוך מיוחד בתוך מרחב מוגן תקני.

התקהלויות ושירותים – ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.

מקומות עבודה – ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

שאר הארץ – פעילות מלאה (מדרג ירוק):

אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות