גנץ: ראשי חמאס וג’יהאד – זמנכם קצוב, האיום יוסר בדרך זו או אחרת

עוצר בעוטף עזה: שר הביטחון ערך הערכת מצב בפיקוד דרום, והבטיח כי המתיחות תסיים בקרוב • "המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם"
חיים טוויל
ח' אב התשפ"ב / 05.08.2022 16:20

המתיחות בגבול עזה והעוצר על העוטף: שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) הערכת מצב במפקדת פיקוד דרום – בהשתתפות הרמטכ”ל אביב כוכבי, ראש השב”כ רונן בר, מפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו, ומפקד אוגדת עזה תא”ל נמרוד אלוני –  בה שיגר מסר לארגוני הטרור ברצועת עזה.

גנץ אמר: “לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג’יהאד האיסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שישא באחריות”.

עוד אמר גנץ, כי מערכת הביטחון נערכת “לכל פעולה שתידרש ובכל חזית. איננו ששים אלי קרב – אך גם איננו מהססים לצאת אליו אם נידרש”.

יאיר לפיד מסר בתום הערכת המצב: “אנו פועלים להחזיר את תושבי העוטף לשגרת חייהם במהירות האפשרית”.

בתוך כך, בעוד היישובים בעוטף משותקים, ישראל התירה הבוקר הכנסת דלקים לרצועה דרך מעבר כרם שלום.

גורם ביטחוני מסר כי המגעים בתיווך עם מצרים נראים חסרי סיכוי וכי “ישראל תצטרך לנטרל את האיומים בעצמה”. עם זאת, מוחמד אל הינדי, בכיר בג’יהאד האסלאמי דווקא תיאר היום את הנימה במגעים עם המצרים כ”חיובית” ואמר: “אנו מצפים לתוצאות ממאמצי התיווך הללו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות