חסידי חב”ד הפגינו בב”ב: “אברהם רובינשטיין – עזוב את הילדות”

חסידי חב"ד בבני ברק, בהם תלמידות בית הספר 'עטרת חיה', הפגינו במליאת מועצת העיר נגד התנכלות העיריה לבית הספר לבנות ועד ההורים: "דורשים להפסיק להציק לנו. העירייה מ'ייבשת' את המוסד, מתוך כוונה לנסות לגזול את הבניין" • מאיימים בפנייה לגורמים משפטיים
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 20:55

חסידי חב”ד בבני ברק, בהם תלמידות בית הספר ‘עטרת חיה’, הפגינו היום (חמישי) במליאת מועצת העיר נגד התנכלות העיריה לבית הספר לבנות.

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: “אברהם רובינשטיין – עזוב את הילדות. ‘עטרת חיה’ בית ספר משגשג ומצליח”.

כתב חרדים 10 מציין, כי בהמשך, נציגי ועד ההורים הגיעו ללשכתו של מ”מ ראש העיר, חנוך זייברט, שם התקיימה פגישה עמו ועם סגני ראש העיר מטעם אגודת ישראל, שלמה קוסטליץ ושוקי מנדל, התומכים במאבק של חסידי חב”ד.

ההורים הביעו את כאבם על רצונם של גורמים בעירייה להוביל לסגירת בית ספר חב”ד .

מוועד ההורים נמסר: בית ספר ‘עטרת חיה’ חב”ד בנות קיים כבר עשרות שנים עבור מאות משפחות חסידי חב״ד בעיר בני ברק. בשנים האחרונות, אישים מסוימים בלשכת ראש העיר, חמדו את בניין בית הספר הממוקם ברחוב בעל התניא 10 א’ – אותו בנתה העמותה ביזע ועמל רב!

בשל כך, סייעו בעירייה לפתיחת בית ספר נוסף, והעירייה נותנת את מלוא התמיכה והקצתה מקום לבית הספר החדש ומזה כ-3 שנים שנמנעת מלתמוך בבית הספר הוותיק ‘עטרת חיה’, מתעלמת מקיומו ומסרבת להעניק אף את השירותים המינימליים שהעירייה אמורה לספק למוסד חינוכי.

העירייה אף נוקטת באמצעים שאינם ראויים על מנת  לנסות ‘לייבש’ את המוסד, מתוך כוונה לנסות לגזול את הבניין. בית הספר ‘עטרת חיה’ הוא בית הספר משגשג ומצליח, שוכן בבניין ברחוב בעל התניא לנצח!

אנו פונים לעיריית בני ברק, בראשות ראש העיר וחבריה, להפסיק להציק לנו על חשבון הורים ותינוקות של בית רבן. אנו ההורים נחרצים שבנותינו תקבלנה את חינוכן על טהרת הקודש במוסד ‘עטרת חיה’ דווקא!

עתה, כשאנו חודש ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, ההורים מודאגים ודרוכים למתן מענה לקיום בית הספר בכל המובנים למען כ-180 תלמידות. אנו, ההורים, החלטנו להפגין מול בניין העירייה בזמן ישיבת מועצת העיר.

אנו פונים ומבקשים את עזרת העירייה בכל מה שדרוש לנו לפתיחת שנת הלימודים תשפ”ג. תקוותינו שהדברים יסתדרו בימים הקרובים, ובית הספר יקבל את כל הזכויות המגיעות לו, על מנת שלא נאלץ לפנות לגורמים משפטיים”.

תגובת עיריית בני ברק: “עיריית בני ברק מצרה על מצוקתו הקיומית של בית הספר. מדובר בדיון של בית הספר מול משרד החינוך שהחליט מטעמיו הוא לבטל את קוד המוסד בשל קשיי ניהול והלנת שכר.

“עיריית בני ברק מחוייבת לדאוג לכל תלמידה שתזכה לחינוך מלא ובמלא התנאים. עוד קודם ישיבת המועצה נועד ראש העיר עם נציגות ההורים על מנת לבחון אפשרויות סיוע, כאשר ישיבה מקיפה נוספת מתקיימת כבר הלילה בהרכב מורחב על מנת לבחון את מנעד המענים העירוניים האפשריים ולסייע לבית הספר ולהמוני תלמידיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות