‘רק כעת הבנו שהיינו בכת’: עדויות מטלטלות נגד הרב פיני אוחנה

הרב פנחס אוחנה הקים לפני כשני עשורים את ישיבת 'אליהו הנביא' ביפו ובנה סביבו קהילה של עשרות חסידים שהעריצו אותו • אבל אז הוא התחיל לדרוש מהם לשרת אותו ולספק את צרכיו • עכשיו, בתחקיר של 'זמן אמת', הם חשפו לראשונה עדויות קשות ומטרידות על ניצול ומעשים חמורים
חרדים 10
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 01:14

ה”רב” פנחס (פיני) אוחנה עמד הערב (רביעי) במרכז תחקיר של מלי קמפנר ואסף ליברמן, ששודר בתכנית ‘זמן אמת’ בכאן 11.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

בתחקיר הובאו עדויות קשות ומטרידות על ישיבה שהוביל אוחנה ועל ניצול נפשי וכלכלי לכאורה של תלמידיו ותלמידותיו, כמו גם ביצוע של מעשים חמורים בנשים.

כבר קרוב לשני עשורים שאוחנה מוביל את ישיבת ‘אליהו הנביא’ ביפו ובנה סביבו קהילה בת עשרות חסידים שהעריצו אותו, האמינו שהוא גדול בתורה – שאף ניחן בכוחות נבואיים, וראו בו מנהיג רוחני והלכתי.

על פי העדויות שנחשפו בתחקיר, ושרבות מהן הועברו בחודשים האחרונים גם למשטרה, אוחנה בנה סביבו סוג של כת, לכאורה, שבמסגרתה נדרשו התלמידים להפריש מעשרות וסכומי כסף גדולים עבור הקהילה, וכן להתרים כספים בהיקפים גדולים.

אולם חלק מהכספים שימשו את אוחנה, על פי החשד, לצרכיו האישיים.

בהמשך, דרש אוחנה מתלמידיו תשלומים של אלפי ועשרות אלפי שקלים עבור ‘פידיונות נפש’ או ‘קנסות’, ובמקרים אחרים לקח מחלק מהם, וכן מבני משפחה של חלק מתלמידיו, הלוואות של מאות אלפי שקלים  – שמעולם לא הוחזרו.

במקביל, רבים מתלמידיו טוענים כי הפכו בהדרגה למשרתיו האישיים, כשהם מסיעים אותו ואת בני משפחתו, מוציאים לטיולים את כלבתו, עושים עבורו קניות, מנקים את ביתו הפרטי, עובדים תמורת סכומים זעומים בעסקים פרטיים הרשומים על שמו ואפילו נדרשים לעסות את רגליו בזמן השיעורים.

העדויות החמורות ביותר נוגעות למערכות יחסים שקיים לכאורה עם תלמידות שלו, תוך שהוא מפעיל עליהן לחץ כבד ואף מעניק לכך כביכול “הכשר הלכתי”.

על פי אחת מהעדויות, למשל, אוחנה ביצע לכאורה מעשים חמורים במיוחד באחת מתלמידותיו בתוך בית הכנסת, ובהמשך קיים איתה מערכת יחסים אלימה וכוחנית שנמשכה שנים.

לפי עדות אחרת, הוא קיים מערכת יחסים עם אחת מתלמידותיו הנשואות, תוך שהוא מסביר לה כי הדבר מתבקש ומאושר מבחינה הלכתית. הוא אף הציג לה כביכול מכתב מצד “הרב שלו” המתיר את מעשיו.

עדות נוספת מתארת מערכת יחסים ממושכת עם תלמידה רווקה, שאוחנה הקפיד להרחיק ממנה הצעות שידוך, ואף לנבא כי אם תיענה לאחד מהם “הוא ימות”.

גם במקרה הזה הקפיד להציג את הצורך של התלמידה לקיים עמו יחסי כעניין רוחני והלכתי של התלמידה. “הוא הסביר שאני שייכת לו מבחינה רוחנית בתור אישה ועלינו לעשות תיקון יחד”, העידה. “כשאמרתי לו שאני רוצה להתחתן הוא ענה לי: ‘אם את רוצה להתחתן תהיי חייבת להמשיך איתי בקשר כמו עכשיו'”.

על פי העדויות, המעשים הללו נמשכו במשך יותר מ-15 שנה.

בחודשים האחרונים, כשהחלה התמונה המלאה להיחשף בפני התלמידים, החליטו רבים מהם להתאגד והגישו תלונות למשטרה.

במקביל, פנו לבית הדין הרבני של הרב שמואל אליהו והרב ראובן נקאר, המסייע לנפגעי עבירות בקהילה החרדית, וכן למרכז לנפגעי כתות בראשות רחל ליכטנשטיין.

פנחס אוחנה מסר בתגובה ל’זמן אמת’: “הכול מוכחש. אני חף מפשע, מעולם לא עשיתי דבר ולא חצי דבר שהוא אינו חוקי. הדברים אין להם אחיזה במציאות והם חלק ממסע הרדיפה האישי כנגדי וכנגד משפחתי, ועל מנת לפגוע בשמנו הטוב על לא עוול בכפנו. הדברים יתבררו בחקירת המשטרה ובבית המשפט”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פנחס אוחנה
    04/08/2022 13:07
    אנונימי
  1. נוכל מרושע חסר מצפון
    הוא פועל מעל 20 שנה ,בניצול ונוכלות
    הבעיה אין מנגנון במדינה שיכול לעצור אותו
    נגיד הייתי מתלונן במשטרה לפני 20 שנה שמדובר בנוכל שלקח ממני כספים וכתב לי תפילין פסולות ושהוא איש מסוכן
    רק לאחר 20 שנה שהרס חיים של משפחות ומאות אנשים כולל מעשים מגונים רק אז זה צף וגם אז אין מנגנון ענישה
    הוא מאד כריזמטי ומאד אינטליגנטי ויודע לסחוף אנשים היו אצלו חילונים דתיים אקדמאים
    יש לו 0 מצפון

  2. עוד חולרע
    04/08/2022 13:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חלס עם הרב… רב מגדל כלבה? מזכיר את בלעם והאתון וד”ל. לא רב ולא נעליים, אלו חמורים, יזדי, זה המקובל שמתקן נשים שיש עליהם ברזל, זה מהמתים, זה מהספרים כל יומיים משהוא אחר ועוד קוראים להם רבנים. חזירים…

  4. דמעות תנין
    04/08/2022 17:49
    חצקל
  5. ..הופכים סוטה ועם הארץ..לרב וצדיק ואחר כך..עוד שואלים למה עשה כך וכך..כי הוא נוכל רשע בעל תאוות וכו וכו..באשר לחסידיו השוטים.מגיע להם.אין לי שום רחמים וכאב על טיפשים שמוכנים לעשות דברים שהם בעליל נגד התורה..רב תלמיד חכם זה אחד מלא בתורה ויראת שמים.ומידות טובות..ברגע שמתחיל לבקש כסף או דברים אחרים.זה סימן שהוא נוכל..החסעדים השוטים האלה מלאים ברחבי הארץ.וכל שני וחמישי מתפוצצת פרשה עם נוכח וסוטה חדש במסווה של צדיק…חוששני שלא ילמדו לקח..וימשיכו ליפול לידיים של שרלטנים ונוכלים.אז שימשיכו לבכות..הם אשמים ולא הנוכל..איש נשואה ששומעת מישהו שנקרא רב ודורש ממנה דבר שהוא הזוי ואסור..ולא מעיפה אותו.ומתלוננת במשטרה שתלך לעזאזל יחד עם הנוכל אבו זקן…

  6. מה לעז עזאזל נדפק
    04/08/2022 18:55
    יהודי כועס
  7. מה לעזאזל נדפק אתר דתי שככה מוציא דיבה על רב צדיק תגידו אין לכם בושה מה זה אמור להביע העם הקלוקל שלנו למד להאמין לכל שטות ושכל רב חרדי הוא בהכרח מטרד שיהפוך למטריד תתבישו לכם!!! הכתבה הזו הגדישה את השאת כל אדם צריך לערוך חשבון נפש בנוגע ללשון הרע ולפני שיודעים לא לדבר או להאמין לכל חולה נפש שקם על רגל שמאל!!!!

    • יצחק   06/08/2022 22:30

      אדם שמגדל כלב ותוכי בביתו, ברור הדבר שאינו תלמיד חכם, אלה עם הארץ, ממה ששמעתי בתחקיר נאמנים דברי האותרים, לצערי כאשר מגיע תאוות הממון ועריות הדעת מסתלקת, התורה בזה לאנשים מסוגו בכל דרך שהיא, ואף מקללת אותו, ועוד שנשים נשואות מעידות, שהפך אותן לשפחות מין שלו , בקיצור כל הלימוד שלו זה מסטרא אחרא

    • אדיוט מפגר   06/08/2022 22:50

      שים לב כמה התלוננו על הרשע הימ’ש . הם הלא בסדר?? הוא הלא בסדר!!! אתה מצדיק מישהו שעבר על אשת איש? כמה נמוך אפשר לרדת. טיפש

    • יהודי נורמלי   08/08/2022 01:09

      ניסיון יפה פנחס

  8. ממש מפתיע
    05/08/2022 08:35
    נו באמת
  9. חכו שהם יגלו שהם כבר בדת, לא רק בכת.

  10. תפסיקו לתרום לרבנים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    11/08/2022 10:01
    שימי
  11. הרב פנחס אבוחצירא = 1.3 מיליארד !!!!!
    הרב דוד חי אבוחצירא, 750 מיליון שקל,!!!!!!!!
    הרבי מגור, שהונו מוערך ב-350 מיליון שקל;!!!!!!!!
    האדמו”ר מבעלז, ששווי חצרו 180 מיליון שקל; !!!!!!!!!!!
    והרב ניר בן ארצי, שמוערך ב-100 מיליון שקל.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    כל אחד יתרום לשכן ולמשפחה הקרובה שלו .

  12. אינני מאמין שאשה שפויה מתייחדת עם איש
    12/08/2022 01:21
    איכסע
  13. אלא אם כן היא פרוצה. יתכן מאוד שפיני זה נואף גדול אבל אותן נשים שמתלוננות איך הגעתן אליו איך נפלתם בפח שלו זה לא מובן