מטוסה של פלוסי נחת בטייוואן: סין מקדמת כוחות גדולים לעבר האי

יו"ר בית הנבחרים בארה"ב הגיעה לביקור בטייוואן – למרות איומים אדירים של סין • המטוס שלה שינה מסלול מחשש ליירוט של הכוחות הסיניים
חרדים 10
ה' אב התשפ"ב / 02.08.2022 18:07

המתיחות בין סין לארה”ב: מטוסה של יו”ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי שהמריא הבוקר (שלישי) מקואלה לומפור בירת מלזיה, נחת אחר הצהרים בטייוואן – וסין, בתגובה, סגרה את המרחב האווירי שלה.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

ננסי פלוסי בציוץ בטוויטר לאחר הנחיתה: “הביקור בטאיוואן מסמל את המחויבות הבלתי מעורערת שלנו במדינה. השיח שלנו עם ההנהגה הטאיוואנית מאשר את התמיכה בשותפתנו, מקדם את האינטרסים המשותפים שלנו וביניהם שמירה על האזור האינדו-פסיפי חופשי ופתוח”.

ברחבי העולם עוקבים בדאגה: מה צפויה להיות התגובה הסינית, לאחר ימים מתוחים שלוו באיומים רבים?

לפי דיווחים, מטוסים של חיל האוויר הסיני חצו את מיצרי טאיוואן לכיוון עיר הבירה שלה טאיפיי. בעיתון ‘גלובל טיימס’ דיווח, כי המטוס של פלוסי שינה מסלול כדי “להימנע מיירוט אפשרי”.

המטוס נחת באי, הנתון במחלוקת בין טייוואן העצמאית לסין. בבייג’ינג הבהירו כי הביקור הצפוי של הפוליטיקאית הבכירה ביותר בוושינגטון אחרי הנשיא ביידן וסגניתו, יהווה הפרה בוטה של מה שהם רואים “הריבונות הסינית” ויאותת על הכרתה של ארה”ב בזכותה של טייוואן לעצמאות.

דובר משרד החוץ הסיני, ג’או ליג’יאן. הוא הזהיר כי למהלך שכזה עשויות להיות “השלכות חמורות. ביקור פלוסי יהיה התערבות גסה בענייניה הפנימיים של טיוואן”.

על רקע החשש מהסלמה, חיל הים האמריקני קידם ממזרח לטייוואן ארבע ספינות מלחמה ונושאת מטוסים.

בכירים בוושינגטון הבהירו אתמול כי ביקורה של פלוסי בטייוואן נעשה על דעתה, והיא לא תיאמה את המהלך עם הבית הלבן – שגם התנער מאחריות לביקור.

הבוקר פתח הצבא הסיני בתרגיל צבאי גדול נוסף, שצפוי להימשך ארבעה ימים.

כמו כן,  החל משעות הבוקר פורסמו תיעודים רבים של ריכוז כוחות צבא גדולים לחופי סין, באזורים הסמוכים למיצר טייוואן. בין היתר נראו טנקים, מערכות הגנה אווירית וכלי צבא נוספים שמרוכזים באזורי החוף הסמוכים בכמויות גדולות.

בשעות הצהריים הופלו אתרי לשכת נשיאת טייוואן והאתר של ממשלת טייוואן, כתוצאה ממתקפות סייבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות