נגרר על הקרקע, ננשך על ידי כלב: תיעוד המעצר של בכיר הג’יהאד

בתיעוד שהופץ נראים כוחות הביטחון 'מושכים' את א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי - שהתנגד למעצר • מחשש לנקמה מעזה: נסגרו צירים בעוטף עזה והוכרזו שינויים בתנועת הרכבות - חשש מירי נ"ט • באופן חריג, הופצה תמונה של א-סעדי מחדר החקירות, כדי להעביר מסר שלא נפגע קשה
חיים טוויל
ה' אב התשפ"ב / 02.08.2022 10:50

חשש מהסלמה: אתמול (שני) בערב נעצר באסם א-סעדי, ראש ארגון הג’יהאד האיסלאמי בשומרון – וכיום במערכת הביטחון נוקטים בצעדי התגוננות מפני תגובה אפשרית של אנשי הג’יהאד האסלאמי מעזה.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

בסרטון ממצלמות אבטחה שהופץ הבוקר על ידי הפלסטינים, מוצג רגע מעצרו של א-סעדי אמש. בתיעוד נראים שני לוחמים ‘מושכים’ אותו בליווי כלב צה”לי שנושך אותו – וגוררים אותו כאשר הוא מנסה להתנגד.

בשלב מסוים א-סעדי נופל והחיילים סוחבים אותו.

באופן חריג, הופצה תמונה של א-סעדי מחדר החקירות בשב”כ, במטרה להרגיע את השטח ולהעביר מסר שהוא לא נפגע קשה ממעצרו.

הפלסטיניים פרסמו גם תיעוד ממצלמות אבטחה במרכול באזור מחנה הפליטים ג’נין, שבו ניתן לראות כיצד כוחות הביטחון שולפים משם את אשרף אל-ג’דע, קרוב משפחתו והסייען  של א-סעדי.

 

א-סעדי, בן 62, המתגורר במחנה הפליטים ג’נין, החל את פעילותו בארגון הטרור בשנת 1984. הוא אחת הדמויות המרכזיות והמשפיעות על הג’יהאד האיסלאמי. הוא נעצר שבע פעמים על תכנון פיגועים וטרור גם בימי האינתיפאדה השנייה לפני שני עשורים.

בחדשות 13 דווח, כי א-סעדי ישב שנים בכלא הישראלי, וכי שניים מבניו, עבד אל-כרים ואיברהים, נהרגו בהיתקלויות עם צה”ל בשנת 2002.

באותה שנה הופצץ ביתו של אל-סעדי במחנה הפליטים ג’נין באמצעות מספר טילים.

בפעילות שביצעו הלילה לוחמי צה”ל מג”ב, התפתחו חילופי אש עם מחבלים. הפלסטינים מדווחים כי מחבל אחד נהרג ומחבל אחר נפצע בינוני. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

בעקבות מעצרו, החליטו הבוקר במערכת הביטחון לחסום צירים ואזורים הסמוכים לגדר רצועת עזה בשל חשש לפעולת נקמה, וכן הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

בכיר הג’יהאד האסלאמי בעזה, מוחמד שלח, אמר לרדיו אל-קודס של ארגון הטרור כי הג’יהאד לא יחמיץ את ההזדמנות לנקום על מה שקרה הלילה בג’נין וישראל תשלם מחיר כבד על “הפשע הזה”.

מחשש לירי מקלעים, צלפים ונ”ט מעזה, נחסמו צירים וכבישים באזור העוטף. קיים גם חשש לירי רקטות.

האזורים שייחסמו הם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232.

בנוסף, נסגרו גם הצירים הבאים:

כביש מספר 4 – מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז.

כביש מספר 34 – מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם.

כביש מספר 232 – מניר עם ועד לכרם שלום.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ (״אנדרטת הארבעה״) בשדרות, לאנדרטת ״החץ השחור״לגבעת הפעמוניםלגבעת נזמית ולגבעת ״הפרש הבודד״.

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות