פרופ’ באוני’ העברית: חופשה בט’ באב? כניעה מבישה לדת. מחליא

האוניברסיטה הודיעה כי יום חורבן בית המקדש יהיה יום שבתון • פרופ' עמירם גולדבלום, מרצה בכיר, טען: "מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל" • האמירה חוללה סערה בקרב הסגל האקדמי
חרדים 10
ד' אב התשפ"ב / 01.08.2022 18:59

האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה היום (שני) רשמית  לעובדים כי בט’ באב האוניברסיטה תסגור את שעריה – ולא תקיים שיעורים.

רוצים לשלם במזומן? כל מה אתם צריכים לדעת על ההגבלות החדשות

“הריני מבקש להזכירכם כי ביום ראשון הקרוב יחול צום תשעה באב. זה יום שבתון והאוניברסיטה תהיה סגורה ביום זה”, כתב סמנכ”ל משאבי האנוש באוניברסיטה העברית במכתב לעובדים.

פרופ’ עמירם גולדבלום, מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה, תקף בחריפות את ההחלטה – וכתב: “לא יאומן – כניעה מבישה לדתיים ולדת היהודית במדינת ישראל. מחליא”.

בתגובה נוספת כתב פרופ’ גולדבלום: “חשבתי שהאוניברסיטה העברית התנתקה מהדת ושזו אוניברסיטה של יהודים וערבים בישראל. אינני זוכר שהאוניברסיטה סגורה בחג כלשהו של מוסלמים או נוצרים. אולי ראוי לשנות את שמה ל’אוניברסיטה היהודית’? זה מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל”.

דבריו חוללו סערה בקרב הסגל האקדמי ואחת המרצות באוניברסיטה הגיבה: “תגובה מזעזעת – ממליצה להתעניין מעט בהיסטוריה ולהבין שתשעה באב מציין אסון לאומה היהודית”.

בשיחה עם ענבר טויזר מחדשות 12 הסביר פרופ’ גולדבלום: “אני נגד החלטת האוניברסיטה לחייב אותי לסבול ביום תשעה באב – ללא אפשרות להגיע למעבדה שלי באוניברסיטה, ללא אפשרות לקדם את המחקר עם התלמידים שלי (בהם גם מי שלא יגיעו מסיבה דתית, שזה לגמרי מקובל עלי). הבעיה שלי זו רק הכפייה”.

הוא הוסיף: “האוניברסיטה לא סוגרת רק את שערי המחקר ביום הזה אלא גם את הבריכה וחדרי הכושר. אני יכול להבין שמסעדות אינן פתוחות כדי לא לפגוע ברגשות של הצמים – אבל איזה רגש של מישהו נפגע מזה שאני שומר על כושר? האוניברסיטה סגורה לחלוטין רק בימי חג ומועד יהודים. יש בישראל 22% לא יהודים. אין חג נוצרי או מוסלמי שבו האוניברסיטה סגורה לחלוטין. יש הפסקות לימודים רק בחג המולד ובעיד אל פיטר – אבל כל שאר חלקי האוניברסיטה פועלים כרגיל ופתוחים כרגיל בימים הללו”.

מהאוניברסיטה העברית נמסר לחדשות 12: “האוניברסיטה העברית מכבדת את חגי ומועדי מגוון הדתות, העדות, המגזרים והמגדרים. יום תשעה באב הוא מרכיב משמעותי בזהות היהודית ולכן האוניברסיטה, משך כל השנים, נתנה יחס מיוחד ליום זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות