גרב מסריחה: כך התעללו צעירים חסידים בצעירה בקדמת אוטובוס

הנסיעה של א', צעירה מאלעד, מעבודתה לביתה - הפכה סיוט מתמשך, רק בגלל שמבחינה בריאותית היא חייבת לשבת בקדמת האוטובוס • אמא: "הכי קשה לי שאף אחד לא קם להגן. בת ישראל עוברת ביזיונות ולא אכפת לכם?!" • השתיים הגישו תלונה במשטרה • וישראל פרוש? הוא נעלם
ישראל יוספי
ד' אב התשפ"ב / 01.08.2022 18:27

אלימות בקו החרדי: א’, תושבת אלעד, נסעה אתמול (ראשון) בקו 577 של חברת ‘קווים’, בדרכה ממשרד ממשלתי בירושלים, שם היא משרתת כבת שירות לאומי, לביתה שבעיר החרדית.

רוצים לשלם במזומן? כל מה אתם צריכים לדעת על ההגבלות החדשות

יחד עמה עלו בתחנה עלו כ-20 חסידים. היא, כהרגלה, התיישבה בקידמת האוטובוס, שכן היא סובלת מבחילות.

ואז החלה שוב תקרית אלימה. א’ מספרת מספרת כי היא חווה שגרת השפלות ואלימות יומית מצד קיצוניים שעולים לאוטובוס, אולם אתמול האלימות כלפיה חצתה את הגבול.

אמש, בשעות הערב, נגשו א’ ואימה החרדית לתחנת המשטרה ביישוב אלעד, והשתיים הגישו תלונה כנגד החסידים, אשר כלל לא מתגוררים בעיר, אלא לומדים בישיבה שנפתחה באלעד בשנה האחרונה.

בשיחה מיוחדת עם חרדים 10 מגוללת א’ את האלימות שהיא חווה בחודשים האחרונים, ואת התקיפה שחוותה אתמול: “כבר שנתיים אני מתניידת באוטובוסים מאלעד לירושלים וההפך. חוויתי הרבה מקרים של אלימות מילולית כלפיי. אך אתמול הגיעו מים עד נפש.

“בעקבות עבודה של הרכבת הקלה, תחנות של קו 577 וקו 277 עברו לאזור שכונות חרדיות קיצוניות בירושלים. העיר אלעד היא לא כזאת. אין בה אלימות. יש קבלה של האחר. אך למרבה הצער נכנס לעיר פלג קיצוני שגרם לנשים ולנערות רבות להרגיש פחד.

“אתמול, כשהייתי בדרך הביתה, עלתה קבוצה של כ-20 בחורים חרדיים לאוטובוס והחליטו שלא מתאים להם שאני יושבת מקדימה. אני סובלת מבחילות והקאות והישיבה מאחורה לא מטיבה איתי, לכן המשכתי לשבת.

“לאחר שלא נעניתי לבקשתם, התחילו במילים והצקות: ‘אישה, אישה תכסי את הפנים שלך’, ‘תשבי מאחורה’ ‘תקומי מהר’, ’שיקסה’ ועוד לא מעט מילים. במשך הנסיעה זה אף הגיע לאלימות –  היו הטרדות, משיכות בשיער מאחורה. בהתחלה חשבתי שאני מדמיינת, עד שהרגשתי שמושכים לי חזק בשיער.

“בחור חסידי שישב כיסא לידי בטור השני, לא התאים לו שאני ממשיכה לשבת למרות הכל, והחליט להוריד את הנעל שלו ולשים לידי את הגרב המסריחה שלו, שאולי היא תעזור לי לקום”.

לדבריה, “חוץ מהמקרה שלי, יש עוד מקרים בעיר אלעד שבנות חוות, אך לצערי לא ניתן מענה לדבר והרבה מעדיפות שלא להיחשף ולא לשתף – מהפחד”.

א’ מדגישה: “אין לי בעיה עם הציבור החרדי ואני באה מתוכו, ולכן אני לא יוצאת נגד קהילה שלמה, רק כנגד הקיצוניים הללו שמטרידים אותנו ברחובות העיר, ובאוטובוסים לא מעט. אני לא מאחלת לאף אחת לעבור השפלה כזאת. לצערי, זה קרה בשבוע שבו חל תשעה באב ונחרב בית המקדש על שנאת חינם. מצער מאוד”.

בשיחה עם אמא החרדית של א’ –  היא מספרת: “לאחרונה זה קורה יותר מדי. מה שקרה אתמול, זה ‘הקש ששבר את גב הגמל’. היא חזרה הביתה רועדת כולה, כל הזמן שהיא הייתה באוטובוס הייתי איתה על הקו. ניסיתי להשיג את ישראל פרוש, את המשטרה, הם לא הצליחו לשלוח לה את הניידת לאוטובוס. אמרו שבמחסום יעצרו, בסוף התברר שקו 577 כלל לא עובר במחסום.

“הם עלו יחד איתה. היא ישבה בחלק הקדמי של האוטובוס. הם אמרו: ‘אישה, אישה, קומי, לכי מכאן’. ישבה לידה עוד בחורה, אבל היא קמה והלכה לשבת מאחורה. הבת שלי סובלת מהקאות, היא תמיד יושבת מקדימה, לא יכולה לשבת בחלק האחורי.

“היא נשארה. הם ניסו לערב את הנהג אוטובוס, שצעק שהוא לא שוטר, הוא ניסה להגן עליה. הם משכו לה שיערות, היא חשבה שהיא מדמיינת. לא היה לא הגיוני שמישהו יגע בה, אז היא זזה, היא חוזרת להישען על המושב ושוב מרגישה עוד משיכה חזקה בשיער. היא הייתה בהלם. היא זו שרואה עוולות ומגנה על אחרים, פה היא התאבנה. לא היה לה אומץ להיכנס בהם”.

האם מוסיפה: “אף אחד באוטובוס לא קם להגן עליה, זה הדבר הכי קשה לי. כל מי שהיה באוטובוס, גם נשים חרדיות היה צריך לקום ולהגן. בת ישראל עוברת פה בזיונות ולא אכפת לכם?!

“הגרב המסריחה שהוא הניח לה… אמרתי לה: ‘תזרקי את הגרב’. היא אמרה: ‘ אני לא נוגעת בזה’. היא רצתה לקום לנהג אוטובוס, להבין איפה הם נמצאים בדיוק כדי לומר לשוטרים שיגיעו אליהם, אבל הם לא אפשרו לה לקום, כמו מה שהם עושים בהפגנות. המשטרה התקשרה אליה ולא הצליחה להשיג אותה, בגלל שלא הייתה קליטה.

“רציתי שהניידת תחכה להם בכניסה לעיר, בסוף הם באו אלינו הביתה ופתחו אירוע. הם אמרו תיגשו למשטרה ותגישו תלונה. בילינו שעתיים במשטרה. יש גם צילומים באוטובוס, גם אותם החוקרת אמרה שיקחו”.

האם, לה היכרות עם ראש העיר אלעד ישראל פרוש – פנתה אליו: “אני מחכה שפרוש יצור קשר, אני דברתי איתו תוך כדי שהאירוע קורה. הוא אמר מה? הוא היה בהלם. אמר שעכשיו מטפל בזה. עד עכשיו הוא לא חזר אליי… התקשרתי אליו אתמול בערב הוא לא חזר אליי”.

מה את מצפה שיקרה?

“אנחנו רוצים שמישהו יתעורר פה בעיר ויעצור את הקבוצה הזאת, הם לא באו לחנך אותנו. הם חדשים בעיר, הם נמצאים בישיבה פה, אין לנו שום בעיה איתם. אם הם לא מסתדרים עם האוכלוסיה, שלא יצאו מהישיבה שלהם. הם לא יהרסו את העיר!

“נשים הגיבו לי שגם עליהם ירקו, ומגיבים לא יפה לבנות שלנו. מבחינתם זה בנות שלא לבושות צנוע. הוא חייב להיכנס לישיבה בה הם נמצאים ולומר להם חד-משמעית: אתם לא תטילו טרור בעיר הזאת.

“ברגע שאדע במי מדובר, מי אלה  שתקפו את הבת שלי, אתבע אותם אזרחית”.

בהמשך אמרה האם:  “ראש העיר ביום שישי דאג להעלות פוסט בפייסבוק, הוא בא ב’דרכי נועם’ כביכול, הוא כותב ומבקש יפה מנערים שמסתובבים ברחוב בליל שבת, לא להתרכז ברחוב בן זכאי, כי זה מפריע לתושבים – ואני מבינה אותם.

“אין לי מושג מי עשה את זה, אבל זה רק אנשים קיצונים יעשו את זה. הם פיזרו בואש ברחוב, כדי שלא ישבו בתחנות אוטובוס, הם משחיתים תחנות אוטובוס, כדי שהנערים לא ישבו שם בליל שבת. אבל למה בדרך אלימה?

“אז ראש העיר כתב: אל תתנו לי להכניס את היס״מנקים. תגיד, אתה נורמלי? נערים, תושבים של העיר הזאת, אתה מאיים עליהם במקום לתת להם פתרון איפה כן לתת להם להסתובב בליל שבת, איזה מרכז.

“מה אתם רוצים לעשות בעיר הזאת? במקום לטפל בקיצוניים שעושים בלגן בתוך העיר הוא מנסה לטפל בתושבים. מכאן, אני מצפה ממנו: כמו שהוא איים על הנערים, כך שיטפל בקיצוניים האלה. נמאס כבר לתושבים. שלא יתעסקו עם הנשים צנועות ולא צנועות, זו לא העבודה שלהם”.

תגובתו של ראש העיר ישראל פרוש טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

הסיפור נחשף לראשונה על ידי טלי פרקש ב-ynet.
הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב. הציבור החרדי צריך לעשות חשבון נפש
    01/08/2022 20:51
    ר
  1. תורה בלי דרך ארץ …סופה שלא תחזיק. ישארו קרחים מכאן ומכאן

  2. זה לא חרדים
    01/08/2022 22:04
    מאיר פורוש
  3. זה ערב רב בחזות חרדית

  4. גויים בלבוש יהודים
    01/08/2022 23:50
    חצקל
  5. ..אם הזבלים האלה היו מטרידים את אחותי..מד”א לא היו מצליחים להציל אותו..על כיסא גלגלים עם טיטול הייתי מושיב אותו..חיות טרף הם והרבי שלהם..זה חינוך של גרמנים..כל הצרות של עם ישראל בגלל הזבלים האלה..שהמציאו דת ידשה לפגוע ביהודי שלא דומה להם..כת הייאמיש יהודים יותר מהם..

  6. איפה דרך ארץ חסידים הא?תפושטאקים
    02/08/2022 04:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. לא כל לובש פראק נקרא חסיד הפושעים הללו מהר לכלא למען יראו וייראו