בצלאל סמוטריץ’: “דרסו אותנו כאופוזיציה ברמה הכי קשה שיש”

יו"ר הציונות הדתית לעמית סגל ב'כנס קטיף': "אנחנו לא נתנהל כמו הממשלה, אבל בהחלט נממש את הזכות והחובה לייצג את הרוב בציבור" • על היחסים המורכבים עם ש"ס: "יש לנו ויכוח נוקב, ארוך שנים, עם ש"ס על משרד הדתות. יש הבדלי השקפות ואינטרסים"
חרדים 10
ד' אב התשפ"ב / 01.08.2022 12:13

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, סיפר ב’כנס מרכז קטיף לאחריות לאומית’, כי ההתנתקות היתה האירוע המכונן שדחף אותו לעשייה הפוליטית.

בראיון לפרשן עמית סגל אמר סמוטריץ’: “זה האירוע שהביא אותי לפוליטיקה, קו פרשת המים שדבר לא היה אחריו דומה. גם ברמה האישית של מעצר בשב”כ שחוויתי והניסיון להפוך את כולנו לאויבי העם. זה גרם לי ללמוד משפטים, להקים את רגבים ולהבין שאם כל העבודה שאנחנו משקיעים ברגליים, מישהו השתלט על המדינה והמדינה היא השחקן החזק ביותר. החלטנו שצריך לקחת אחריות על המדינה. בהתחלה בכלים חוץ פרלמנטריים ואחרי זה מתוך הפרלמנט”.

סמוטריץ’ התייחס ליחסים המורכבים בין מפלגתו לש”ס: “יש לנו ויכוח נוקב, ארוך שנים, עם ש”ס על משרד הדתות. יש הבדלי השקפות ואינטרסים ואנחנו רוצים לעשות תיקונים, לא באופן שעשו בממשלה האחרונה. בסוף יש עיקר וטפל. חייבים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה והעם היהודי. הלקח המרכזי של ההתנתקות היה להתחבר לעם. אני שם כל מה שהיה בעבר מאחורה”.

יו”ר הציונות הדתית עסק גם באפשרות של חזרת הימין לשלטון: “יש לנו אחריות גדולה כאשר נחזור לאחוז בהגה השלטון לעשות דברים אחרת. אני מתכנן שורה של תיקונים שיחזירו את האיזונים למערכת, אחרי שהדמוקרטיה נחטפה על ידי אהרון ברק והוציאו את הכוח מנבחרי הציבור שמייצגים את קולו של העם. צריך לעשות את זה בהרבה שיח והידברות ומוכן גם לפשרות. עם זאת צריך לזכור שיש גם צד שני.

“בצד השני לא עושים חשבון נפש. בשנה האחרונה דרסו אותנו כאופוזיציה ברמה הכי קשה שיש. אנחנו לא נתנהל כמוהם, אבל בהחלט נממש את הזכות והחובה לייצג את הרוב בציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות