שקד והנדל ירוצו עד הסוף? זה התקציב המוגבל שהקצו לקמפיין הבחירות

לפי דיווח באתר 'וואלה', ב'הרוח הציונית' הוקצו רק מיליון שקלים לשלב הראשון של המרוץ • רק לאחר סגירת הרשימות ובהתאם למצב בסקרים יוחלט אם להגדיל את התקציב • הרוח הציונית: "כך נוהגים בכל המפלגות" • ראשי 'הבית היהודי' דרשו משקד שלא להשתמש באות ב' בבחירות
חרדים 10
ג' אב התשפ"ב / 31.07.2022 14:12

יו”ר ‘הרוח הציונית’ איילת שקד הקצתה תקציב מוגבל של כמיליון שקלים בלבד לחודש הראשון של הקמפיין. כך דווח היום (ראשון) באתר וואלה מפי גורמים פוליטיים המעורים במפלגה החדשה.

לפי אולם גורמים, רק לאחר סגירת הרשימות ב-15 לספטמבר ובהתאם למצב של המפלגה בסקרים, יוחלט אם להגדיל את תקציב הקמפיין ולהמשיך עד סוף מערכת הבחירות.

לפי הדיווח, התקציב המוגבל מעיד על כך ששקד ויועז הנדל, לא החליטו עדיין אם ירוצו עד הסוף –  וההחלטה תתקבל בהמשך הקמפיין.

במקביל, שקד והנדל בוחנים בימים האחרונים מועמדים אפשריים למשבצת הסרוגה ברשימה, לה שמרו את המקום השלישי. בין היתר עלו שמות כמו אברהם ליפשיץ, איש חינוך שהיה ראש מינהל החינוך הממלכתי הדתי במשרד החינוך ומזכ”ל בני עקיבא, או יורם כהן, ראש השב”כ לשעבר. גם שמה של רחלי פרנקל, אמו של נפתלי הי”ד, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014, עלה בשיחות במפלגה.

אלא שלפי ‘וואלה’, אי הודאות סביב מצבה של המפלגה ויכולתה לעבור את אחוז החסימה מקשה על גיוס מועמדים לרשימה.

תגובת הרוח הציונית: “חלוקת התקציב הפנימי של המפלגה הוא עניינה בלבד. כן נאמר שמכיוון שהכסף מגיע מהכנסת בספטמבר, באוגוסט ההוצאות מצומצמות יותר. כך נוהגים בכל המפלגות”.

בתוך כך,מפלגת הבית היהודי בהובלת יו”ר הרשימה יוסי ברודני ויו”ר המפלגה חגית משה מבקשים משקד, שלא להשתמש באות ב’ בבחירות הקרובות.

משה כתבה לאנשי ימינה כי בהסכם שנחתם ביניהם ערב הבחירות האחרונות, התחייב בנט להשתמש באות ב’ רק לבחירות לכנסת ה-24.

לדברי משה, מפלגת הבית היהודי עתידה להגיש רשימה בבחירות לכנסת ה-25 כאשר האות ב’ תזהה את הרשימה, כפי שנהגו בבית היהודי בעבר וכפי שנהגו בבחירות המוניציפאליות האחרונות.

יוסי ברודני ראש רשימת הבית היהודי-מפד”ל לכנסת ה-25: “מאות אלפי מצביעי הבית היהודי חוזרים הביתה. האות ב’ היא הבית של כולנו ושייכת אך ורק לבית היהודי- מפד”ל. מפלגת הבית היהודי מפד”ל מתכוננת בשיא כוחה להתמודדות לכנסת ה-25 ותהא חברה בממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכו הביתה
    31/07/2022 17:25
    תיקון לחיים
  1. לכו הביתה כמו הבוס שלכם
    וגם סילמן אורבך כהנא