עד כאן: אשת התקשורת גאולה אבן-סער עשתה הבוקר צעד דרמטי

המגישה הודיעה על החלטתה לעזוב את תאגיד 'כאן' והצהירה: "כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו" • התאגיד בתגובה: "הישגיה בשידור הציבורי, איכויות ההגשה וכישוריה כמראיינת אפיינו אותה לאורך כל דרכה כאן, וברשות השידור"
אבי כץ
ג' אב התשפ"ב / 31.07.2022 10:13

אשת התקשורת, גאולה אבן-סער, הודיעה היום (ראשון) לתאגיד השידור ‘כאן’ על התפטרותה מהערוץ.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

“הבוקר הודעתי לתאגיד השידור הציבורי על התפטרותי. תמיד האמנתי בשידור הציבורי ובמשך 30 שנה שמרתי לו אמונים תוך הקפדה בלתי מתפשרת על מקצועיות למען הצופים”, כתבה אבן-סער בחשבון הטוויטר שלה.

היא הוסיפה: “למרבה הצער, לא ניתנה לי האפשרות המקצועית הראויה להמשיך ולעשות זאת. כל אשה היא לא רק הגבר שהיא נשואה לו. שבוע טוב עם התחלות חדשות”.

מתאגיד השידור נמסר בתגובה להתפטרותה: “קיבלנו הבוקר בצער את התפטרותה של גאולה אבן-סער מהמגישות הבכירות, המקצועיות והטובות ביותר בתקשורת הישראלית. הישגיה בשידור הציבורי, איכויות ההגשה וכישוריה כמראיינת אפיינו אותה לאורך כל דרכה כאן, וברשות השידור. תרומתה לתאגיד השידור מאז הקמתו הייתה רבה, ייחודית ומשמעותית והיא היוותה חלק בלתי נפרד ממשפחת כאן. מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך, בכל אשר תבחר”.

לפני עשרה ימים החליטה ועדת האתיקה של התאגיד לאסור על העיתונאית להגיש את תוכניתה ‘השבוע’, בתקופת בחירות, זאת בשל התמודדות בעלה גדעון סער לכנסת ה-25.

ועדת האתיקה התכנסה בעקבות בקשתה של אילאיל שחר, סגנית מנהל חטיבת החדשות של התאגיד.

בנימוקי ועדת האתיקה נכתב, בין השאר: “עולה חשש כבד לניגוד עניינים שיש בו פוטנציאל להפרה מהותית של תקנון ועדת האתיקה של התאגיד”.

כמו כן הוסיפו: “גם בארגוני חדשות מובילים בעולם המערבי קיימת הקפדה בתקופת בחירות למנוע מצב שבו מגיש/ה, שבני זוגם/ן מעורבים במערכת הפוליטית יעסקו בנושאים פוליטיים. זאת ללא קשר לניסיונו/ה המקצועי ולאמינות הגבוהה שהוכיח/ה המגיש/ה במהלך שנות עבודתו/ה.

“חברי הוועדה סבורים כי כדי לשמר את אמון הציבור בשידורי התאגיד, ובהינתן שתאגיד ׳כאן׳ מספק שירות למען הציבור ובמימון הציבור, יש לדבוק בכללי אתיקה מקצועית שהוצגו לעיל”.

בשבוע שעבר, שיגרה אבן-סער מכתב באמצעות עורך דינה נגד ההחלטה להשעותה משידורי אקטואליה וחדשות בתקופת הבחירות, אולם היום, כאמור, היא התפטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות