התאונה בסיני: “הנהג נסע מהר ואז התהפכנו, כל הזכוכיות עפו עליי”

חיים טוויל
|
א' אב התשפ"ב / 29.07.2022 12:47
יובל קשת ע”ה, בת 24 מחיפה, ומשה מתן לוזון ז”ל, בן 25 מפתח תקווה, נהרגו בתאונה בנואיביה • נעמה באנון סיפרה לניסים משעל על רגעי האימה, ושיתפה את הכאב לאחר שהתבשרה על מותם של שניים מחבריה

יובל קשת ע”ה בת ה-24 מחיפה ומשה מתן לוזון ז”ל בן 25 מפתח תקווה, נהרגו אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית באזור נואיבה, שבחצי האי סיני במצרים. השניים שהיו מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים, קיפחו את חייהם בזמן שיצאו עם חניכים לטיול, שהוארך ביום אחד.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

נעמה באנון, אחת מהפצועות בתאונת הדרכים, שוחחה הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM ושחזרה את רגעי האימה שלאחר התאונה.

היא סיפרה תחילה על מצבה הפיזי כיממה לאחר התאונה: “ידעתי ימים טובים יותר. כואב מאוד הגוף, הנפש, יהיה בסדר. כל הגוף, יש לי קרע בטחול, היה לי דימום פנימי שעכשיו נעצר”.

באנון שיתפה כיצד היא מרגישה לאחר ששמעה כי שניים מחבריה נהרגו בתאונה: “קשה, הם (יובל ומתן) היו חברים מאוד מאוד טובים שלי. הכרנו מאז שהייתי חניכה בפנימייה, עבדנו ביחד, אני מדריכה בפנימייה, בעצם אנחנו כולנו מדריכים ביחד. רצינו לציין את סוף השנה בחופשה ביחד בסיני, נסענו כולם ביחד, ולצערי לא חזרנו כולם”.

היא  העידה כי ביקשה מהנהג להאט, ושחזרה את הרגעים הראשונים לאחר התאונה: “אני לא זוכרת יותר מזה. אני זוכרת שהוא נהג נורא מהר. כל הנהגים שם נוהגים מאוד מהר. אני רק זוכרת את הסוף, שהתהפכנו וכל הזכוכיות עפו עליי, ותפסתי חזק במשענת של הכיסא שלפניי, איפה שמתן ישב, ואני זוכרת שהיו צעקות ואת כל הזכוכיות עפות”.

גופות הישראלים שנהרגו הועברו הבוקר בגבול טאבה לישראל, לאחר פעילות אינטנסיבית לאורך כל הלילה של מנכ”ל זק”א ומשרד החוץ,

אמש לאחר שחרור חמשת הפצועים מביה״ח יצא מנכ״ל ארגון זק״א לבית המשפט המקומי בכדי לייצג את המשפחות וביקש מבית המשפט וויתור נחיתה שלאחר המוות ושחרור הגופות לקבורה בישראל.

לאחר מאמצים רבים, לאורך כל שעות הערב והלילה, הושג אישור וויתור לנתיחה במצרים ושחרור לקבורה.

דובי ויסנשטרן מנכ״ל ארגון זק״א: ״יחד עם משרד החוץ פעלנו במרץ רב מול השלטונות, לפנות בוקר הצלחנו לשחרר את גופותיהם של שני הישראלים שנהרגו בתאונה הקטלנית, יצאנו יחד עם אמבולנסים מקומיים אל עבר הגבול ויחד העברנו את הגופות לישראל. ארגון זק״א משתתף בצערם של המשפחות שלא ידעו עוד צער וכאב.״