שקד עוברת את אחוז החסימה. וכמה יגרוף בן גביר אם ירוץ לבדו?

בני גנץ וגדעון סער נחלשים ויורדים ל-11 מנדטים • הרשימה המאוחדת של שקד והנדל מביאה את הרוח הציונית ל-4 מנדטים על חשבון נתניהו, סמוטריץ', גנץ וליברמן • בסקר נבדק: מה קורה בריצה נפרדת של מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית - והתוצאה מפתיעה מאוד • כל הנתונים
חרדים 10
כ"ט תמוז התשפ"ב / 28.07.2022 20:55

מסקר מנדטים חדש של מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל שפורסם הערב (חמישי) ב’המהדורה המרכזית’ של חדשות 12 עולה, כי החיבור עליו הכריזו איילת שקד ויועז הנדל, מביא את מפלגת הרוח הציונית ל-4 מנדטים.

מהסקר עולה, כי לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד הייתה יורדת במנדט ל-33 מנדטים בהשוואה לסקר הקודם, יש עתיד יציבה עם 23 וכחול לבן – התקווה החדשה בראשות בני גנץ וגדעון סער נחלשת שבועיים אחרי האיחוד ב-2 מנדטים ל-11.

הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ נחלשת במנדט ל-9 מנדטים והמפלגות החרדיות שומרות על כוחן – ש”ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים. גם הרשימה המשותפת יציבה עם 6 מנדטים.

העבודה בראשות מרב מיכאלי נותרת עם 5 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת במנדט ל-5 מנדטים.

מרצ, עוד לפני הבחירות לראשות המפלגה, מתחזקת במנדט ל-5 מנדטים. הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים (2  מהליכוד ו-2 מכחול לבן-תקווה חדשה), כמו גם רע”ם בראשות מנסור עבאס.

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה (1%) והבית היהודי בראשות יוסי ברודני (0.5%) נשארות מתחת לאחוז החסימה.

החיבור בין שקד להנדל משנה מעט גם את מפת הגושים: גוש נתניהו עם 57 מנדטים, גוש מפלגות הקואליציה עם 53, הרוח הציונית עם 4 והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

בסקר נבדק גם: מה יקרה אם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’ ירוצו בנפרד?

מהסקר עלה כי עוצמה יהודית בראשות בן גביר הייתה מקבלת 7 מנדטים והציונות הדתית של סמוטריץ’ הייתה מקבלת 4 מנדטים בלבד.

המפסידה הגדולה מהפיצול היא הליכוד שהייתה מאבדת 2 מנדטים ויורדת ל-31. יתר המפלגות נותרות ללא שינוי וכך גם תמונת הגושים.

אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום ובראשות מרצ הייתה עומדת זהבה גלאון, הייתה המפלגה מתחזקת במנדט ל-6 מנדטים על חשבון יש עתיד שהייתה יורדת ל-22 מנדטים.

אילו בראשות מרצ היה עומד יאיר גולן, הייתה המפלגה נשארת עם 5 מנדטים. בשני המקרים תמונת הגושים הייתה נותרת ללא כל שינוי.

על השאלה  מי מבין האישים הבאים, יאיר לפיד או בנימין נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה – 44% השיבו נתניהו, בעוד 32% השיבו לפיד. נתניהו מול בני גנץ: נתניהו מוביל עם 44% לעומת גנץ עם 24%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות