עתירת הרפורמה בתחבורה ציבורית: בג”ץ דורש תשובות מהמדינה

השופטים  לא מנעו את כניסת הרפורמה בתחבורה הציבורית לתוקף בשבוע הבאה, אולם קיבלו את טענת ארגון 'אמת ליעקב' כי ועדת המחירים לא יכלה להתכנס על פי החוק • המדינה נדרשת להשיב עד חודש ספטמבר • 'אמת ליעקב': "מאמינים שלא יהיה מנוס מהשלכות רדיקליות על הרפורמה"
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשפ"ב / 28.07.2022 17:21

היום (חמישי) נערך דיון בבג”ץ בעתירה המאוחדת שהוגשה על ידי הרשויות המקומיות ועל ידי ארגון ‘אמת ליעקב’ נגד הרפורמה בתחבורה ציבורית, שקודמה על ידי שרת התחבורה מרב  מיכאלי.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

במסגרת העתירות עלתה שורה ארוכה של טענות פרוצדורליות וטענות עקרוניות על פגיעה בשוויון ובמהות.

בעתירת ארגון ‘אמת ליעקב’ הצביעו על שורה ארוכה של ליקויים בקבלת ההחלטה ובאימוץ הרפורמה, הן בהיבט המהותי והן בהיבט הפרוצדורלי.

העותרים גם הצביעו על המשמעות החמורה של החלת הרפורמה בטרם יתבצע דיון מעמיק בבג”ץ בליקויים הכרוכים בה, ועל כך שמאות אלפי בני אדם יינזקו באופן מיידי.

משכך, הם ביקשו לבטל את הרפורמה בהקדם.

הרכב השופטים – אלכס שטיין, דוד מינץ ויחיאל כשר – דחה את הטענות שעלו בעתירת הרשויות המקומיות, אולם קיבלו את טענתו של עו”ד מאיר אברהם ממשרד עו”ד ד”ר י. וינרוט ושות’, שייצג בדיון את ארגון ‘אמת ליעקב’, על כך שוועדת המחירים שמחויבת להתכנס בנושא לא הייתה בהרכב מלא של ארבעה חברים כנדרש, משום שהיא מורכבת כעת משלושה חברים בלבד – ולא יכולה לקיים את ההליך הנדרש בחוק.

השופטים החליטו להסיר את שאר הטענות מהדיון, והורו למדינה להשיב מדוע לא תבוטל הרפורמה בגין העדר חבר בוועדת המחירים כנדרש, עד לחודש ספטמבר.

עם זאת, השופטים  לא מנעו את כניסת הרפורמה לתוקף בשבוע הבא – בתחילת חודש אוגוסט.

מארגון ‘אמת ליעקב’ נמסר לחרדים 10: “אנחנו מקווים שגם אחרי תשובת המדינה יתברר כי מדובר בהליך שהתנהל באופן פגום עד היסוד ומשייווכח בכך בג”ץ הוא יפעל כנדרש ולא יהיה מנוס מהשלכות רדיקליות על הרפורמה המדוברת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות