שקד והנדל חתמו על הסכם איחוד: ירוצו עם מפלגת ‘רוח ציונית’

השם החדש של המפלגה שמחברת את 'ימינה' עם 'דרך ארץ': 'רוח ציונית' • המסר של השניים לנתניהו: לא יפסלו ישיבה איתו, אבל יחתרו לממשלת אחדות • שקד תהיה במקום הראשון ברשימה והנדל בשני • ח"כ האוזר ימוקם, ככל הנראה, במקום הרביעי
אריה ריבקינד
כ"ח תמוז התשפ"ב / 27.07.2022 20:13

יו”ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד ויו”ר דרך ארץ ושר התקשורת, יועז הנדל ימסרו הערב (רביעי) בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת  – לאחר שחתמו על הסכם לאיחוד מפלגות.

מהן ההגבלות על השימוש במזומן בקבלה/תשלום הלוואות ותרומות?

השם החדש של המפלגה: “רוח ציונית”.

צוותי המשא ומתן של מפלגות ימינה ודרך ארץ נפגשו ביממה האחרונה יותר מפעם אחת לשם גיבוש ההסכמים לריצה משותפת.

בשעות הבוקר מסרו שקד והנדל: “אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל”.

מבחינת מיקומם ברשימת המפלגה: שקד תהיה במקום הראשון והנדל בשני. חבר הכנסת צבי האוזר ימוקם, ככל הנראה, במקום הרביעי.

שקד מצידה תנסה להביא דמויות מהציונות הדתית כדי לחזק את הפנייה לציונות הדתית.

העיתונאי זאב קם דיווח היום ברשת ב’, כי בצל הסקרים האחרונים שמראים כי מפלגתם לא עוברת את אחוז החסימה, השניים צפויים להעביר מסר מפייס לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לפיו הם לא יפסלו ישיבה איתו, אבל יכריזו שיעשו הכול כדי להקים ממשלת אחדות ולא ממשלת ימין צרה.

לקראת החתימה בין שקד והנדל על הליכה משותפת, נדרשו השניים להגיע להסכמות סביב המסר של המפלגה המשותפת שלהם ביחס לישיבה תחת נתניהו. שקד רצתה להודיע שהשאיפה היא להקים ממשלת ימין והסכמה לישיבה תחת נתניהו, בעוד שהנדל רצה שהמטרה תהיה הקמת ממשלת אחדות – ופסילה של ישיבה תחת נתניהו.

לבסוף הסכים כל צד לוותר על עיקרון אחד: שקד ויתרה על ממשלת ימין צרה וקיבלה הסכמה לשבת תחת נתניהו, ואילו הנדל ויתר על פסילה של נתניהו וקיבל חתירה לממשלת אחדות.

המסר שאיתו ילכו השניים יאמר שרק המפלגה שלהם מסוגלת להיות הגשר שיחבר בין הליכוד של נתניהו לבין לפיד וגנץ, מה שיאפשר הקמת ממשלת אחדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות