המשבר מחריף • רוסיה נגד ישראל: “מוטה לחלוטין לטובת אוקראינה”

דוברת משרד החוץ הרוסי בריאיון לערוץ טלוויזיה רוסי: "בחודשים האחרונים שמענו מתל אביב רטוריקה מתלהמת" • על סגירת משרדי הסוכנות: "יתברר במישור המשפטי" • הנשיא הרצוג: "רוסיה מדינה חשובה מאוד באזור. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך ייטב"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התשפ"ב / 26.07.2022 11:19

חילופי המהלומות בין ישראל ורוסיה:  משרד החוץ הרוסי הבהיר היום (שלישי) כי הפסקת פעילות הסוכנות היהודית במדינה קשורה למישור המשפטי בלבד, וכי אין  לה קשר לחילוקי הדעות המדיניים בין מוסקבה וירושלים.

מהן ההגבלות על השימוש במזומן בקבלה/תשלום הלוואות ותרומות?

דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה אמרה הבוקר בריאיון לערוץ טלוויזיה רוסי: “רוסיה מצרה על כך שישראל בחרה בעמדה לא קונסטרוקטיבית, משוחדת ומוטה נגד רוסיה בסוגיה האוקראינית. בחודשים האחרונים שמענו מתל אביב רטוריקה מתלהמת ולא קונסטרוקטיבית”.

על הבקשה לסגירת משרדי הסוכנות היהודית במדינה, אמרה:  “גורלה של הסוכנות היהודית ברוסיה יתברר במישור המשפטי. הוא נמצא בסמכות השיפוט של משרד המשפטים הרוסי”.

במקביל, גורמים מדיניים בישראל אומרים כי המשלחת שאמורה לצאת למוסקבה צפויה לקבל אישור הגעה ממשרד המשפטים הרוסי עוד היום, ואז יונפקו הוויזות ותיקבע הפגישה עם הצוות הרוסי.

הדיון על סגירת הסוכנות אמור להתקיים בבית המשפט ברוסיה ביום חמישי הקרוב.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר לאפשרות שמשרדי הסוכנות ברוסיה ייסגרו, ואמר כי הוא פועל בעניין לצד לפיד.

“באופן טבעי, הנושא שמעסיק אותנו בימים האחרונים לגבי פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, הוא נושא שבאמת קרוב לליבי, אז אני נוקט בשני כלים: אחד, יש דברים שהשתיקה יפה להם. אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה ייאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה”.

הרצוג הוסיף: “שניים –  אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם רה”מ לפיד באמון מלא. אנחנו פועלים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי. אנחנו משתפים פעולה, ואיפה שאני אוכל לסייע אני אסייע.

“רוסיה היא מדינה חשובה במרחב כולו ובכלל, ויכולים להיות תרחישים שונים ועשרה נימוקים שונים ללמה ואיך האירוע התפתח. אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעתים אנחנו רואים דברים שלא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע. ככל שנדבר פחות ונעשה יותר כך יטב.

במענה לפניות כתבים, מלשכת ראש ממשלת המעבר נמסר: “אנו מאשרים את הפרסום ברוסיה, לפיו התקיימה חלופת אגרות ברכה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה יאיר לפיד, ביום ג’ (ו’ בתמוז תשפ”ב), 05 ביולי 2022”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות