הרב גולדקנופף לשגריר אוקראינה: ‘לאפשר כניסת ברסלב לאומן בר”ה’

על רקע כוונת ממשלת אוקראינה לאשר תקנות, שימנעו כניסה ממי שאינם אזרחי המדינה: מועמד אגו"י לכנסת שיגר מכתב לשגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק • "אבקש מאוד להיפגש איתך ולבחון כיצד ניתן למרות המצב המורכב לאפשר את הכניסה לאומן"
חרדים 10
כ"ז תמוז התשפ"ב / 25.07.2022 23:10

בעקבות הפרסום לפיו ממשלת אוקראינה מתכוונת לאשר תקנות, שימנעו כניסה ממי שאינם אזרחי אוקראינה לשטח המדינה – גם לא דרך מעבר הגבול ממולדובה, שיגר היום (שני) הרב יצחק גולדקנופף, מועמד אגו”י לכנסת, פניה דחופה לשגריר אוקראינה בישראל, במטרה להחריג ולאשר את כניסתם של עשרות אלפי חסידי ברסלב מהארץ ומהעולם, הנוהגים להשתתף מידי שנה בקיבוץ שליד הציון באומן בראש השנה.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

במכתב ששלח לשגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ’וק, כותב מועמד ‘אגודת ישראל’ לכנסת: “קרוב למאה שנה מתקיימת עליה מסורתית של אלפים מתלמידיו של רבי נחמן מברסלב לציונו הקדוש בעיירה אומן, מידי שנה בראש השנה.

“גם בזמנים ובתקופות קשות, במלחמת העולם השניה, ותחת השלטון הסובייטי עלו יהודים במסירות נפש לציונו של רבי נחמן, משם שאבו כוחות, ישועות, אמונה וברכה למשך כל השנה”.

במכתבו מזכיר גם הרב גולדקנופף את הסיוע הרב שהעניקה מדינת ישראל לאוקראינה מתחילת הלחימה באמצעות הקמת בית חולים שדה, משלוחי מזון ותרופות, וציוד רב לאזרחים באזורי הלחימה.

מועמד אגו”י לכנסת חתם את פנייתו לשגריר: “אבקש מאוד להיפגש איתך ולבחון כיצד ניתן למרות המצב המורכב לאפשר את הכניסה לאומן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס כמובן לא תעשה כלום בנידון
    26/07/2022 17:01
    יצחק
  1. רק בשבוע האחרון יזכרו שהם צריכים בעצם לקטוף את ה40000 קולות