‘מקלב הודה שהרב אלישיב הורה לעצור תקציב לסמינרים מפלים’

אריה ארליך, עורך מגזין 'משפחה', תיאר שיחה עם ח"כ אורי מקלב בה הודה כי הגרי"ש זצ"ל הורה לו לפעול לעצירת תקציבים לסמינרים המפלים תלמידות ספרדיות • אז מדוע, אם כך, מקלב, הנחשב לח"כ הגון וישר, מתעקש שלא לקיים את ההוראה הזו? • לשכת מקלב: "הדברים לא נאמרו"
אליעזר היון
כ"ו תמוז התשפ"ב / 25.07.2022 16:31

אפשר להגדיר זאת דיווח דרמטי: לפי פרסום בעיתון ‘משפחה’, הגרי”ש אלישיב זצ”ל הורה לחברי הכנסת של ‘יהדות התורה’ לשלול תקציבים מסמינרים אשכנזים המפלים תלמידות ספרדיות.

קניתם דירה: מה הפיצויים שמגיעים לכם בשל איחור במסירת הדירה?

אריה ארליך,  עורך מגזין ‘משפחה’ סיפר בטורו האחרון, כי פגש בח”כ אורי מקלב בכנסת, וזה חשף באזניו: “הגרי”ש אמר לי שראוי לעצור להם תקציבים עד שישובו מדרכם השרירותית”.

ההצהרה של מקלב חשובה במיוחד: שמועות אודות דעתו של הגרי”ש אלישיב ביחס לסמינרים פורסמו לא פעם בכלי התקשורת. אולם כעת מודה חבר כנסת ליטאי לראשונה, כי הוראת גדולי ישראל הפורמלית היתה לעצור את התקציבים ממוסדות החינוך העבריינים.

ארליך ממשיך ומדהים בתיאורו: “מקלב סיפר כי האנשים היחידים שמרן הרב אלישיב זצ”ל סירב לקבלם בביתו – הם מנהלי סמינרים שהתנהלו בדרך שרירותית והפלו בנות כשרות בישראל”.

התיאור החשוב הזה, שחלף מתחת לראדר העיתונאי, מצטרף לחשיפה ישנה שלי משנת 2010, בהקשר לראש ישיבה מפורסם שננזף על ידי הגרי”ש על חוסר נכונותו לקבל תלמידים ספרדים, וכשזה יצא מן הבית אמר למקורביו: ‘הרב אלישיב לא יקבע לי בישיבה שלי את מי לקבל ואת מי לא’.

כעת, חושף עורך מגזין ‘משפחה’, כי הרב אלישיב ביקש להילחם במנהלים העבריינים, אלא שלא יכל להם. תחת זאת, הוא ביקש מנציגיו בכנסת לטפל בעניין.

מקלב: זה לא מדוייק

תופעת אפליית תלמידים ותלמידות ספרדים במוסדות החינוך עולה מעת לעת לסדר היום, וזוכה לתגובות שונות מנציגי הציבור.

יו”ר ‘דגל’, משה גפני, הנתפס כאחד האנשים הפחות אמינים במערכת הפוליטית בכלל ובמגזר החרדי בפרט, נוהג לפטור את הטיעונים ב-‘אין כל אפליה במוסדות החינוך האשכנזים’, או ‘לא היה ולא נברא ואפילו משל לא היה’.

עזות המצח בה הוא מנפיק את האמירה הסוריאליסטית הזו, עוררה אולי השתאות בתחילה, אך אם הזמן הפך העניין להרגל.

אורי מקלב הוא סיפור אחר.

ח”כ מקלב, איש אמונו של הרב אלישיב זצ”ל, נחשב לאחד מחברי הכנסת החרדים האהובים, הישרים וההגונים ביותר. המוניטין שלו נהדרים והוא, כפי שכתב יפה ובצדק ארליך, “מענטש אמיתי, יהודי שמקדש שם שמים במסדרונות הכנסת בהגינותו ובאכפתיות שלו כלפי עוולות”.

אלא שהמוניטין הזה מעורר כעת תמיהה:

אם זו היתה ההוראה, מדוע לא עשית דבר? מדוע נאלמת דום במשך עשרות שנים ואפשרת, כחבר בכיר בקואליציה, לפשע להמשיך ולהתרחש? מדוע התנגדת למשל, להצעת החוק של יום טוב כלפון, בפברואר 2022 לעצור את התקציבים מהמנהלים העבריינים? הלא זו היתה הוראתו של מרן הגרי”ש? האם בהנחה ותשוב לשלטון בחודשים הקרובים, תנהג אחרת?

‘חרדים 10’ שוחח עם עוזרו של חבר הכנסת – וזה מסר בתגובה:

“נקודת הנחה שכך נאמר לחבר הכנסת מקלב על ידי הרב אלישיב אינה נכונה, ומכאן שהתמיהה מדוע הוא אינו פועל כך – אינה במקומה. מה שנאמר הוא שהרב אלישיב אחז שהסמינרים בזמנו – לפני 15 שנה – היו מונופול בעיר ירושלים ולכן היה עליהם לקחת אחריות על כלל הבנות”.

ובמילים אחרות: מנהלי הסמינרים יכולים להירגע. התקציבים ימשיכו לזרום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות